Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برای جلوگیری از خروج دارو‌های خاص از شبکه رسمی توزیع و تسهیم عادلانه این اقلام به داروخانه‌ها معاونت غذا و دارو ساز کاری تدوین کرده است که براساس آن داروخانه‌ها فقط از طریق ثبت درخواست در سامانه مربوط امکان می‌یابند که دارو را از شرکت‌های توزیع طلب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : مادوپار mg۱۲۵، مادوپار ۲۵۰mg، سوماتروپین ۴ IU، دیفرلین ۳/۷۵، وارفارین mg ۵، متیل فنیدات ۱۰ mg، سوماتروپین IU ۱۶ و ۱۲ IU، دیسپورت ۵۰۰، ۵۰۰، دیسپورت ۳۰۰ IU، متیل فنیدات ۲۰ mg، متیل فنیدات ساندوز ۳۶ mg، متیل فنیدات ساندوز ۱۸ mg، متیل فنیدات ساندوز ۵۴ mg، سوماتروپین ۵mg /۱.۵mi، سوماتروپین mg ۱۰، سوماتروپین mg ۱۶، اکسی کدون mg ۵، اکسی کدون mg ۱۵، اکسی کدون mg ۲۰، دارو‌های این فهرست هستند که به مرور زمان هم به آن‌ها اضافه خواهیم کرد.

 محمدی افزود: با این کار هم معاونت غذا و دارو و هم شرکت‌های توزیع از موجودی دارو باخبر خواهند بود و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

معاون غذا و دارو با اشاره‌ای به مشکلاتی که نوسانات ارزی در حوزه دارو بوجود آورده است گفت: متاسفانه برخی از شرایط کنونی کشور سوء استفاده می‌کنند و دارو‌هایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است را از کشور خارج می‌کنند. این عین خیانت به مردم و کشور است.

او افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه علی رغم وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق و مناطق عرب نشین این کشور این مورد بسیار کمتر مشاهده گردیده و هوشیاری پرسنل غذا و دارو و همکاری بسیار خوب شرکت‌های توزیع مانع از خروج دارو‌ها از شبکه رسمی توزیع شده است.

 محمدی گفت: باتوجه به اطلاعاتی که از استان‌های دیگر به دست ما رسیده است شرکت‌های توزیع در استان کرمانشاه فعالیت بهتری دارند و با وجود اینکه بازپرداخت مطالبات آن‌ها با تأخیر انجام می‌شود کماکان همکاری خود را با معاونت غذا و دارو به نحو مطلوب حفظ کرده اند .

 

 

انتهای پیام/د

جلوگیری از خروج دارو‌های خاص از شبکه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ابلاغ دستورالعمل دارو رسانی از طریق سکوها با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت:

«ان‌شاءالله با همراهی و همدلی همکاران وزارت بهداشت و مشارکت سکو‌های خدمات رسان کشور، به زودی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی این خدمت جدید و فناورانه فراهم خواهد شد.»

                       

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور