Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش ملکی فر عصر چهارشنبه در نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که در سراسری جلسات نوروزنژاد پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد،‌ خدمات صندوق را در چهار بخش «تسهیلات،ضمانت‌نامه،سرمایه‌گذاری و توانمندسازی» تقسیم‌بندی کرد و افزود:‌ تسهیلات بالای ۵۰۰ میلیون تومان را به بانک‌ها ارجاع می‌دهیم و از ابتدای امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه تسهیلات بانکی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاهها در شرکت ‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت:‌ به ازای حضور هر عضو هیئت علمی دانشگاهها در شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند.

ملکی فر از کمک‌های بلاعوض در بخش توانمندسازی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد هزینه یا شهریه در بخش‌های تجاری‌سازی یا توسعه بازار، خدمات مالکیت فکری، خدمات مشاوره، خدمات آموزشی، استانداردها و مجوزها، رتبه‌بندی و جوایز و رویداد و شبکه‌سازی را صندوق پرداخت می‌کند.

او اضافه کرد: در ۸۰ نمایشگاه داخلی صندوق نوآوری و شکوفایی به هر شرکت دانش‌بنیان سالانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان و از ۴۵ نمایشگاه خارجی صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان سالانه تا سقف ۶۰ میلیون تومان برای اجاره غرفه، تزیین غرفه و... بصورت بلاعوض کمک می‌کند و همچنین صندوق استانداردهای تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان را تا سقف ۲۰ میلیون تومان و استانداردهای صادراتی آنها را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون بازپرداخت حمایت می‌کند.

در این جلسه اعضا و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان موانع و مشکلات واحدهای خود را مطرح کردند که درخواست ضمانت‌های بانکی سنگین از طرف بانک‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آنها بود.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌ جمهوری در ابتدای این جلسه از فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه و زیرمجموعه‌های آن تقدیر کرد.

پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال ۸۵ شروع به فعالیت کرده و در این مدت بیش از ۵۵۰ شرکت و واحد فناور از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

این پارک با ۳۰۰ شرکت فعال، ۲ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم و ۱۵۰ میلیارد تومان صادرات در سال گذشته در میان پنج پارک برتر کشور قرار داشت.

اکنون هفت مرکز رشد، چهار کانون شکوفایی و خلاقیت، یک مرکز شتاب دهنده، سه مرکز نوآوری، مرکز تولید پویانمایی و گیم، دبیرخانه مدیریت شرکت های دانش بنیان استان، صندوق پژوهش و فناوری و دفتر مالکیت فکری در زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه فعال است.

۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان تسهیلات ارزان قیمت فناوری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت و تبادل فناوری، مهم‌ترین هدف فن بازار ملی ایران است

مدیر کل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس با بیان اینکه اینوتکس یک ابررویداد در حوزه فناوری و نوآوری است، گفت: پارک فناوری پردیس، اولین پارک فناوری کشور و بزرگترین پارک فناوری در غرب کشور است که از این حیث ظرفیت‌های بسیار منحصر به فردی دارد.

به گزارش ایسنا، «محسن پیلان‌نژاد» با اشاره به گردش مالی بالای پارک فناوری پردیس، تاکید کرد: « این پارک با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت، امروزه سهم بسیار بالایی در رفع نیازهای بازار بومی دارد و علاوه بر آن در حوزه صادرات نیز عملکرد قابل قبول و کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته است، به‌طوری‌که گردش مالی این پارک به عنوان بازوی اجرایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بود.»

وی با اشاره به اجرای برنامه ملی فن بازار ملی ایران نیز گفت: «این برنامه که مجوز خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ کرده و ذیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اجرا می‌شود، تمام گستره ایران را در بر گرفته است. به عبارت بهتر، این برنامه تلاش دارد تمام اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور را برای نیل به اهداف تعیین شده همگرا و هم‌افزا کند.»

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، پیلان‌نژاد تاکید کرد: «فن بازار ملی ایران با استفاده از ظرفیت کارگزاران بخش خصوصی، به منظور مدیریت و تبادل فناوری در سراسر کشور اجرا می‌شود تا نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف کشور به ویژه صنعت با تکیه بر توان ایده‌پردازان، نوآوران، استارت‌آپ‌ها و همچنین شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان رفع شود.»

مدیرکل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس در پایان یادآور شد: فن بازار ملی ایران نه فقط در سطح ملی، بلکه در سطح بین‌المللی نیز می‌تواند منشا اثرگذاری و مدیریت و تبادل فناوری باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یک وظیفه فراقوه‌ای‌ است
  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • مدیریت و تبادل فناوری، مهم‌ترین هدف فن بازار ملی ایران است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری