Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی توئیتری به استفاده آمریکایی‌ها از «الگوی تهدید و تطمیع» برای تحت تأثیر قرار دادن ناخدای نفتکش آدریان دریا واکنش نشان داد. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در پیامی توئیتری در واکنش به تلاش آمریکایی‌ها برای تطمیع ناخدای هندی نفتکش آدریان دریا اعلام کرد این رفتار در حال تبدیل شدن به یک الگو برای آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در این پیام توئیتری با درج تصاویری از گزارش نشریه انگلیسی فایننشال تایمز درباره تهدید و تطمیع  ناخدای نفتکش آدریان دریا از سوی وزارت خارجه آمریکا، خاطرنشان کرد: «پس از ناکامی در دزدی دریایی، ایالات متحده به باج‌گیری عریان متوسل شده است و به کاپیتان نفتکش ایرانی گفته نفت ایران را به ما تحویل بده و چند میلیون دلار بگیر؛ در غیر این صورت تحریم خواهی شد. این کار بسیار شبیه دعوتی است که من چند هفته پیش (برای حضور در دفتر رئیس جمهور آمریکا) دریافت کردم. این در حال تبدیل به یک الگو است. »

 فایننشال تایمز روز چهارشنبه در گزارشی فاش کرد که یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال پیامی به «آکلیش کومار» ناخدای نفتکش «آدریان دریا 1» و ارائه پیشنهاد مالی گزاف به وی، سعی کرده است این ناخدای هندی‌تبار را برای هدایت نفتکش آدریان دریا به منطقه‌ای مناسب برای توقیف نفتکش راضی کند، اما مقاومت ناخدا آکلیش کومار در برابر این خواسته درنهایت باعث تحریمش از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا شده است.

روایت نشریه انگلیسی از تلاش آمریکا برای تطمیع ناخدای نفتکش ایرانیهشدار سفارت ایران در لندن درباره اقدامات مخاطره‌آمیز آمریکا علیه نفتکش آدریان دریایک نماینده مجلس: تحریم نفتکش "آدریان دریا" از سوی آمریکا نقض قوانین بین‌المللی است

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ظریف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ظریف اخبار آمریکا ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستگیری دانشجویان آمریکایی در جریان جنبش اعتراضی در حمایت از فلسطین آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ‌ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به  اخبار منتشره در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر دستگیری حداقل 900 نفر از معترضان توسط پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" خواند.

طبق گزارش "ای‌بی‌سی آریزونا"، از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در 18 آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر ایالات متحده به 1000 نفر رسیده است.

این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه برپا کنند.

فیلم‌هایی از پلیس آمریکا که در کالج‌های مختلف حاضر شده‌ تا تظاهرات‌ها حامیان فلسطین را متلاشی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمانانتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌