Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به محصول خرما در استان کرمان، گفت: کشور ما بزرگترین تولید کننده خرما در جهان است و در سال جاری نیز در بیشتر محصولات کشاورزی وضعیت مطلوبی داریم.

اخبار سیاسی- محمود حجتی، ادامه داد:شرایط تولید محصول خرما تا مرداد ماه سال جاری در شرق استان کرمان مشکلی وجود نداشت اما در برخی مناطق با ارتفاع پست مانند نرماشیر به دلیل گرمای مداوم، خشک بودن و وزیدن باد خشک محصول خرما دچار خشکیدگی شد و کشاورزان خسارات بسیار زیادی را متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه مسئولان میزان خسارت به محصول خرمای باغداران را برآورد کرده اند و تحت عنوان حادثه غیر منتظره به ستاد حوادث کشور منعکس کردند، تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مسئولان استان، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور، دولت از باغداران خرما پشتیبانی کند زیرا در برخی مناطق به محصول خرمای کشاورزان بر اثر خشکیدگی خوشه بیش از 50درصد خسارت وارد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارات وارد شده به محصول خرمای کشاورزان استان کرمان را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به محصول خرما در برخی از مناطق استان کرمان بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و میزان تولید خرما در مجموع بیش از سال گذشته است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استان کرمان خرما کشاورزی محصولات کشاورزی محمود حجتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

استاندار کرمان گفت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) در اتاق بازرگانی ایران  اظهار  داشت: صادرات 40 کالا با ارزش 10 میلیارد دلار  به 50 بازار  از استان کرمان  برنامه ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودرو سازی و قطعه سازی برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم  در ارتباط با آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر 20کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت  تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آنچنانی وارد نکرده است.

وی افزود: آب در حال حرکت به مدت حدود 2 ساعت وارد پارکینگ های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگردی،محصولات کشاورزی،ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان