Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، علیرضا خلیلی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود بیش از سه هزار انشعاب غیر مجاز در این شهرستان اظهار کرد: خانوارهایی که از انشعابات غیر مجاز استفاده می‌کنند تا پایان شهریورماه جاری زمان برای اخذ انشعاب دارند، جرایم آنها نیز تا پایان مهلت اعلام شده بخشیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی و تبدیل وضعیت بیش از ۳۵۰ رشته انشعاب غیرمجاز در شهرهای آبادان و اروندکنار در پنج ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: در ادامه فرآیند پیمایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز، ۳۵۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب در آبادان و ۱۰ رشته انشعاب غیرمجاز در اروندکنار شناسایی و تعیین تکلیف شد و به چرخه فروش آب اضافه شد.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان انشعابات غیرمجاز را مهم ترین عامل هدررفت آب دانست و گفت: ایجاد نبود تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، پرداخت نکردن آب بها، تشدید نشت از این انشعابات و نصب غیر اصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

خلیلی نیا گفت: افرادی که دارای انشعابات غیرمجاز هستند با مراجعه به امور مشترکین ادارات آبفا در شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار، تقاضای مجوز انشعاب قانونی کنند تا علاوه بر بخشودگی جرایم انشعابات غیرمجاز، هزینه حق انشعاب را نیز به صورت اقساط پرداخت کنند.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان تصریح کرد: در صورت مراجعه نکردن این مشترکین در مهلت مقرر، علاوه بر جمع آوری انشعابات غیرمجاز و اخذ جریمه، اشخاص متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ایجاد شبکه فاضلاب

وی با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب آبادان اظهار داشت: شبکه فاضلاب شهر آبادان با مشکلات زیادی مواجه است، ولی در یک سال اخیر با امکانات محدود تلاش‌های زیادی برای ساماندهی شبکه فاضلاب این شهر صورت گرفته است.

خلیلی نیا گفت: برای رفع مشکلات فاضلاب سه پروژه از سال گذشته در قسمت‌های مختلف شهری با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نیرو و سازمان منطقه آزاد اروند آغاز شد.

وی افزود: شبکه فاضلاب نقاط پراکنده این شهر که طرح‌های فاضلاب آنها تکمیل شده و نیاز به توسعه داشتند مانند مناطق طیب، سده و بخش‌هایی از ذوالفقاری با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو به پایان رسید و اکنون این مناطق دارای شبکه فاضلاب شهری هستند.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان گفت: پروژه احداث شبکه فاضلاب مناطق فاز ۲ و چهار امیر آباد، ۱۹۱ هکتاری و سلیچ غربی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو نیز به پایان رسید و شبکه فاضلاب این مناطق وارد مدار شد.

خلیلی نیا عنوان کرد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب مناطق شطیط و علوانیه نیز با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند نیز آغاز شده است، ولی امیدواریم سازمان منطقه آزاد اروند تامین اعتبار را در زمان معین انجام دهد.

وی از آغاز پروژه شبکه فاضلاب در سه منطقه پرجمعیت آبادان در سال جاری خبر داد و افزود: ایجاد شبکه فاضلاب در مناطق سلیچ شرقی، فیه و منطقه هزاری‌های کوی ولیعصر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو به زودی آغاز و در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان همچنین به فعالیت شبانه روزی ۴۰ تلمبه خانه فاضلاب در آبادان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲ تلمبه خانه که فاضلاب آنها به صورت مستقیم وارد رودخانه بهمنشیر می‌شد با طراحی یک پروژه حذف شده و از تخلیه فاضلاب به رودخانه بهمنشیر جلوگیری شده ضمن اینکه فاضلاب این تلمبه خانه‌ها وارد تصفیه خانه فاضلاب آبادان شد.

ایجاد شبکه آبرسانی

خلیلی نیا با اشاره به خطوط آبرسانی آبادان عنوان کرد: پروژه خط انتقال آب در سال گذشته با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد و در اروندکنار نیز تصویه خانه اضطراری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال وارد بهره برداری شد تا این دو شهر در یک سال اخیر با کمترین قطعی آب مواجه شوند.

وی با اشاره به کمبود آب شرب در شهر چوئبده توضیح داد: در این شهر پروژه تاسیسات آبرسانی از اواخر سال گذشته با اعتبار صد میلیارد ریال آغاز شد که اکنون به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی رسیده است.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان افزود: روزانه سه هزا و ۵۰۰ متر مکعب آبرسانی به چوئبده را داریم که با پایان یافتن پروژه تاسیسات تا پایان سال جاری آبرسانی در این شهر میزان آبرسانی روزانه به ده هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم پروژه تصویه خانه طرح جامع آب آبادان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، خاطرنشان کرد: ظرفیت کنونی آبرسانی آبادان ۹۰ هزار متر مکعب در روز است در صورتی که نیاز آبی شهرستان ۱۵۰ هزار متر مکعب در روز است که با بهره برداری این پروژه روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب آب تا افق ۱۴۲۰ تامین می‌شود.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان گفت: پروژه های آبفا آبادان هفت سال به جایی نرسیده بود، ولی با حمایت مسئولان شهری و استانی در یک سال اخیر پروژه‌های بزرگی در سطح شهر فعال شده است.

خلیلی نیا میزان شبکه آبرسانی در شرق آبادان را ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: این پروژه در مناطق فاز یک و چهار امیر آباد پروژه ایجاد ۴۳ کیلومتر شبکه آبرسانی از سال گذشته با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که اکنون ۳۹ کیلومتر آن ایجاد شده است که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه خط آبرسانی با ۶۳ کیلومتر در مناطق دهکده بریم، شطیط، ولیعصر و فاز چهار ذوالفقاری با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند از امسال آغاز شد که تا کنون پنج کیلومتر آن ایجاد شده است.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان در ادامه گفت: پروژه هشت کیلومتری آبرسانی منطقه فیه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در ۶ ماه ابتدای امسال به پایان رسید که اکنون خط آبرسانی این منطقه جدید است.

خلیلی نیا ادامه داد: پروژه آبرسانی منطقه سلیچ شرقی به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده است که تا کنون ۱۰ کیلومتر آن اجرایی شده است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در منطقه سلیچ غربی نیز پروژه آبرسانی به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در سال گذشته آغاز شده که ۱۰ کیلومتر آن نیز اجرایی شده است.

مدیر شبکه آبفا آبادان افزود: در غرب شهر اروندکنار نیز پروژه خط آبرسانی به طول ۱۴ کیلومتری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده که اکنون به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.

خلیلی نیا گفت: در شهر چوئبده نیز هشت و نیم کیلومتر خط آبرسانی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال وارد مدار شد، البته برای تکمیل خط آبرسانی این شهر پروژه ۱۵ کیلومتر با با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در مرحله مناقصه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای احداث آب شیرین کن در شهر چوئبده که تا پایان سال جاری با تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب وارد مدار خواهد شد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان گفت: برای احداث آب شیرین کن در اروندکنار با تولید روزانه سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب که تا پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

خلیلی نیا اظهار کرد: برای احداث ۲ آب شیرین کن در آبادان با حجم تولید روزانه هشت هزار و ۱۴ هزار متر مکعب ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آبفای آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم تم در شهرستان جوانرود در حال اجراست.
⁦رضا داودی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۵ درصد اعلام و تصریح کرد:تاکنون کار‌های خوبی در پروژه از جمله انجام ۱۲ کیلومتر لوله گذاری با لوله ۳۱۵ پلی اتیلن، تجهیز چاه و ساخت ۲۲ باب حوضچه تا مخزن صادق آبادانجام شده
وی افزود:با بهره برداری از این پروژه از تنش آبی شهر جوانرود کاسته و چندین روستای شهرستان روانسر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند میشوند.
داودی گفت:عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال گذشته توسط شرکت آبفا استان کرمانشاه آغاز و علی رقم وجود بارش‌ها به ویژه در ابتدای سال جاری پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است.
وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده توسط آبفا در سال گذشته نیز گفت: ۳۸۸ فقره انشعاب آب شهری، ۳۶۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۴۹۹ فقره انشعاب فاضلاب شهری واگذار شده و همچنین ۳۱۴ فقره کنتور خراب مشترکین در شهر و روستا‌های جوانرود نیز تعویض گردیده است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه یادآور شد:در سال گذشته هزار و ۷۰۵متر شبکه فاضلاب و ۳۵ هزارو ۱۲۵ متر لوله گذاری در سطح شهر جوانرود و روستا‌های تابعه انجام شده است.
داودی افزود:برای اجرای شبکه فاضلاب از لوله‌های پلی اتیلن در سایز‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیمتر استفاده شده که برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر در جهت هدایت مسیر فاضلاب ۲۹ باب منهول سایز ۱۰۰۰ متری نیز ساخته شده است.
وی افزود: در راستای حفظ و کنترل بهداشت آب شرب روستایی و شهری در جوانرود، سال گذشته۲۶ هزارو ۲۷۲ مورد کلرسنجی از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب انجام و هزارو ۳۹۴مورد آزمایشات میکروبیولوژی، و ۳۶۱ مورد استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب هم انجام شده است.
داودی تصریح کرد: رفع حوادث و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب به تعداد هزارو ۹۲۶ مورد در سطح شهر جوانرود و شروینه، هزارو ۱۱۷ مورد رفع حوادث آب در سطح روستا‌های تحت پوشش، شست و شو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۵۵ کیلومتر، و ۴۶۱ مورد احداث، لایروبی، هم سطح سازی و تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته در شهرستان جوانرود می‌باشد.

وی با اشاره به شست و شو و گند زدایی ۳۳ باب مخزن و همچنین شست و شوی ۷۲ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در سطح شهر‌های جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش یادآور شد: با توجه به ضرورت شستشوی سالانه مخازن ذخیره آب شرب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال با هدف ارتقای کیفیت آب شرب، در زمان بندی‌های مشخص اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت:برای جلوگیری از هدر رفت آب ۸۷ هزارو ۹۳۰ متر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع،۴هزارو ۲۹۰فقره انشعاب کنترل گردیده و ۷۰ مورد تعمیرات دوره‌ای و اضطراری در ایستگاه‌های پمپاژ و منابع تامین آب در سطح شهرستان انجام شده است.

داودی افزود: طول خطوط انتقال آب در این شهرستان ۴۰ کیلومتر، طول شبکه توزیع آب در سطح شهرستان (جوانرود، شروینه، و روستا‌های تحت پوشش) ۲۸۸ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۳/۸ کیلومتر و طول شبکه جمع آوری فاضلاب ۹۶ کیلومتر است.

گفتنی است تعداد کل مشترکین آب در شهر و روستا‌های جوانرود ۲۴هزارو ۶۷مشترک و تعداد مشترکین فاضلاب ۲۰ هزارو ۲۱۱مشترک است و همچنین ۱۰۰ درصد جمعیت شهر جوانرود تحت پوشش شبکه آب شرب و بیش از ۹۴ درصد نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد