Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمد علی الحکیم" روز چهارشنبه در دیدار "دیوید شنکر" معاون وزیر خارجه آمریکاف مسایل دو جانبه و منطقه ای را با وی بحث و بررسی کرد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: الحکیم در این دیدار به تلاش های بغداد برای تحکیم اوضاع امنیتی و مبارزه با تروریسم اشاره کرد و از جامعه بین المللی خواست در این حوزه و نیز بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ با داعش، به عراقی یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار الحکیم ضمن قدردانی از کمک آمریکا و ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش و آموزش نظامی ارتش عراق، به گزارش اخیر تلویزیون آمریکایی الحره اشاره کرد.

تلویزیون عرب زبان الحره که با هزینه وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده، اوائل هفته جاری در گزارشی یک طرفه و بی دلیل و مدرک مدعی فساد در نهادهای دینی اهل سنت و شیعه در عراق شد امری که اعتراض و انزجار عمومی را در عراق به دنبال داشته و برخی از نهادهای دینی مانند اوقاف اهل سنت گفته اند که این رسانه آمریکایی را تحت پیگرد قضایی قرار می دهد.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که رسانه ها باید به ارزش های جامعه عراق و باورهای دینی آن احترام بگذارند.

الحکیم در این دیدار دیدگاه های بغداد را در خصوص تحولات منطقه و تاکید بر دنبال کردن راه حل های مسالمت آمیز برای حل اختلافات و بحران های سیاسی را تشریح کرد.

پیشتر رییس پارلمان ملی عراق نیز در دیدار با این مقام آمریکایی با اشاره تلویحی به اهانت اخیر تلویزیون عرب زبان «الحره» آمریکا، نقش مراجع دین را در حفظ امنیت و ثبات در عراق حائز اهمیت خوانده بود.

ناظران و فعالان عراقی ادعای آمریکا مبنی بر نقش نداشتن در انتشار گزارش موهن الحره را رد کرده و با اشاره به اقدامات اخیر سیاسی آمریکا در تحریم و تخریب الحشد الشعبی و نیز حمله مشکوک به پایگاه ها و انبارهای مهمات این سازمان، گزارش الحره را بخش تکمیلی یک طرح شوم برای تخریب همه نمادهای مقاومت در عراق بویژه مرجعیت دینی و زمینه سازی برای اقدامات و دخالت های بعدی در تحولات بنیادین عراق ذکر کرده اند.

شخصیت ها و افکار عمومی عراق انتشار  این گزارش را در آغاز ماه محرم و آغاز عزاداری های سالار شهیدان و شروع مقدمات برگزاری راهپیمایی میلیونی اربعینی و تاکید ویژه تصویری بر نمادهایی چون زیارت، راهپیمایی اربعین، طرح های توسعه حرم امام حسین(ع) و ... هدفمند می دانند، شاید همین امر باعث شده است که گروههای مختلف سیاسی عراق که هفته های اخیر در پاره ای مسائل داخلی دچار اختلاف و کشمکش شده بودند، اکنون بر سر محکومیت و ضرورت برخورد مناسب با شبکه الحره به وحدت نظر رسیده اند. /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه ایالات متحده آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار دو تیم روز جمعه، ۷ اردیبهشت، در تایلند برگزار شد.

نیمه نخست این دیدار ملی‌پوشان افغانستان موفق شدند که چهار بار دروازه حریف‌شان را باز کنند و در سوی دیگر بازیکنان عراق تنها دو گل خورده را جبران کردند

در این نیمه، اکبر کاظمی و فرزاد محمودی هرکدام یک بار و مهران غلامی دوبار برای افغانستان گل‌زنی کردند.

در نیمه دوم بازی، عراق هرچند یک گل خورده دیگر را نیز جبران کرد، اما جواد صفری برای پنجمین بار دروازه این تیم را باز کرد و نتیجه بازی پنج بر سه به نفع ملی‌پوشان کشور شد.

با این نتیجه افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی در برابر برنده دیدار قرقیزستان و ویتنام، به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

دیدار تیم‌های ویتنام و قرقیزستان قرار است امروز برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد