Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:29:28 GMT

۸ واحد صنعتی بحرانی در استان زنجان داریم

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۷۰۲۳

۸ واحد صنعتی بحرانی در استان زنجان داریم

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز نیک سرشت شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز استان در بخش اقتصادی، موفق نبودن در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی بوده است، افزود: در حال حاضر ۶۰ پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که انتظار می‌رود در واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی اقدامات قابل توجهی انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت بخش اقتصادی استان زنجان این است که با وجود تحریم‌ها و نیز دغدغه‌هایی که در بخش تولید داریم، زنجان یکی از استان‌هایی است که در حوزه اقتصادی در تکاپو است، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت سرمایه‌گذاری در استان، مهر تأییدی بر این ادعا است؛ چرا که پارسال میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا دهه‌فجر امسال دو برابر شود.

نیک سرشت با یادآوری اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد از واحدهای موجود در استان به حالی تعطیل درآمده است که برای عمده این واحدهای تعطیل شده، هیچ‌گونه توجیهی آورده نشده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۹۹ واحدی تولیدی در استان داریم که از این تعداد ۱۰۳۰ واحدی تولیدی فعال و نیمه‌فعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۸ واحد بحرانی در استان زنجان داریم و این می‌طلبد که هم‌افزایی خوبی با همراهی قوه قضائیه با قوه مجریه در استان صورت گیرد، اظهار کرد: یکی از انتظارات امروز، رسیدگی به درخواست‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌ویژه در حوزه قاچاق است و بی‌تردید تسریع در رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها باعث اثربخشی بیشتری در جامعه می‌شود.

نیک‌سرشت با بیان اینکه در کنار برخورد با مفسدین اقتصادی توسط قوه قضائیه، انتظار داریم از مدیران خدوم نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد، بیان کرد: به این موضوع نیز معترفیم که در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان که در برهه کنونی تعداد این پروژه‌ها به ۶۰ واحد می‌رسد، نتوانسته‌ایم به آنچه که مدنظر بوده است، دست یابیم و این خود بیانگر آن است که باید بازنگری جدی در روند این واگذاری‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شفاف‌سازی در خصوص اهلیت افرادی که پروژه‌های نیمه‌تمام به آن‌ها واگذار می‌شود، باید با جدیت عمل شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اهلیت این افراد مشخص نشود، کمک‌ها و همراهی‌هایی که دولت با این افراد انجام داده، مفید فایده نبوده و علی‌رغم کمک‌هایی چون تأمین مواد اولیه، امور مالیاتی، بانک، بیمه و … نتوانسته‌اند واحد تولید را سرپا نگه دارند.

کد خبر 4711753

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان واحد های تولیدی هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد