Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@22:07:35 GMT

مصادیق معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۷۴۶۰

مصادیق معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در بیان ویژگی‌های برترین اعمال در آموزه‌های دینی، اظهارکرد: انجام برترین اعمال باید از همه مشکل‌تر و دشوارتر، دارای مصلحت بیشتر و مهم‌تر باشد و همچنین اثرش پایدارتر و فایده‌اش ماندگارتر باشد که در میان واجبات الهی هیچ عملی از امر به معروف و نهی از منکر مشکل‌تر نداریم و مصلحتی بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد آسایش، اقتصاد، عبادت و خانواده نیست و همچنین در روایات آمده که امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به توحید و مبارزه با طاغوت، ظلم،فساد و تبعیض است.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه‌کن کردن جرم، ستم و اقامه عدل است چرا که جوهره قیام امام حسین(ع) و سنت رسول خدا اقامه عدل و مبارزه با ظلم و ستم بود بر همین اساس حضور و مشارکت در سرنوشت خودمان است.
وی با بیان این‌که امروزه افرادی می‌خواهند دین را وارونه جلوه دهند، عنوان کرد: امروره تبهکاران، مفسدان و عده‌ای فرصت‌طلب که درد دین ندارند و همیشه دنبال اسلام آمریکایی هستند طلبکارن و از طرفی مجاهدان، رزمندگان دوران دفاع مقدس و کسانی‌که از اول پای این انقلاب ایستاده‌اند بدهکارمردم و رفاه‌طلبان هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «جای ظالم و مظلوم، قاتل و مقتول عوض نشود» بسیار مهم است چراکه عده‌ای می‌خواهند با مظلوم‌نمایی جای ظالم و مظلوم را عوض کنند بر همین اساس امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.
وی گفت: اولین آمر به معروف و نهی از منکر خداوند متعال و پس‌از آن ائمه هستند، امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت سنگینی است که نیاز به استقامت در برابر دشمنان دارد.
حفظ نظام اسلامی؛ بزرگ‌ترین معروف/ آمریکا بزرگ‌ترین منکر است
آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: امروز ماموریت داریم در برابر اسلام آمریکایی، رفاه‌طلبان، مفسدان، ظالمان و استکبار جهانی استقامت کنیم چراکه مقاومت در برابر ظلم، فساد و تبعیض وظیفه ماست.
وی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: تذکر لسانی و انتخاب بهترین شیوه برای امر به معروف و نهی از منکر و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر به‌گونه‌ای که باید امر به معروف و نهی از منکر به یک خواسته عمومی تبدیل شود و مردم مطالبه کنند که متاسفانه باید اعتراف کنیم در این بخش کم‌کاری شده است این در حالی‎است که از مهم‌ترین انتظارات مقام معظم رهبری از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: داشتن روحیه نقادانه و مطالبه‌گری با حفظ حرمت‌ها، بصیرت و شناخت معروف‌ها و منکرها از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با اشاره به مهم‌ترین مصادیق معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: اعتلای فرهنگ دینی، سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی، تکثیر تسل و تربیت فرزند چراکه امروز مهم‌ترین خطری که جامعه را تهدید می‌کند کاهش جمعیت است که چنان‌چه این روند ادامه پیدا کند بسیاری از مسائل کشور در آینده نزدیک دگرگون و قدرت کشور کاسته می‌شود، رونق دادن به اقتصاد و تولید،همگانی کردن اخلاق اسلامی از مهم‌ترین مصادیق معروف است.
آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: گسترش علم و فناوری، استقرار عدالت فضایی و اقتصادی، مجاهدت جهت اقتدار کشور و نظام و همچنین تبعیت از ولایت، تلاش برای وحدت اسلامی و پیشرفت جامعه از دیگر مصادیق معروف است که فعالان امر به معروف و نهی از منکر در راستای تحقق این مصادیق باید تلاش کنند.
وی ابتذال اخلاقی را مهم‌ترین مصداق منکر از دیدگاه مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: کمک به دشمنان اسلام، تضعیف نظام و فرهنگ اسلامی، تضعیف اقتصاد جامعه، تضعیف علم و فناوری، قانون‌شکنی و همچنین ‌فتنه‌انگیزی، ایجاد اختلاف از مهم‌ترین مصادیق منکر از دیدگاه مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام اسلامی و بزرگ‌ترین منکر استکبار جهانی آمریکاست که در همین راستا اثر کار فعلان امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی مصادیق امر به معروف آیت الله میرعمادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903226

دیگر خبرها

  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • تمامی دستگاه ها، پای کار امر به معروف و نهی از منکر بیایند
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است