Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: ۷۵ درصد شمش روی کشور در زنجان تولید می‌شود که امروز این صنعت با مشکلات عدیده‌ای از جمله تامین مواد اولیه مواجه است.

وی اظهار داشت: ادامه این مشکل، بیکاری حجم سنگینی از کارگران را در پی خواهد داشت که رفع این مشکل به تصمیم عاجل نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی نیارکی با اشاره به جلسات اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان زنجان، گفت: تصمیمات خوبی در جلسات استانی، اتخاذ و تاکنون پنج جلسه با ۳۰ مصوبه برگزار شده است.

وی اظهار داشت: ۷۸ مورد از مشکلات واحدهای تولیدی استان به دادگستری کل، واصل شده که در دستور کار جلسات قرار گرفته و پیگیری لازم برای رفع آن‌ها صورت گرفته است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌های مهمی از جمله منع توقیف اموال فعال شرکت‌ها و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی، صادر و تاکنون ۶۱ مورد از مشکلات مذکور، حل شده و بقیه نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی فعال، نیمه‌فعال و تعطیل استان، تشکیل شده و اطلاعات کاملی از این واحدها در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری کل، موجود است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ابهربافت، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که مسایل آن پیگیری و رفع شد.

صادقی نیارکی افزود: این واحد ورشکسته شده و در آستانه تعطیلی کامل قرار داشت که با پیگیری ستاد دادگستری و تلاش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به چرخه تولید بازگشت و برای ۶۰۰ نفر نیز فرصت شغلی ایجاد کرد.

حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز گفت: استان زنجان به‌رغم مشکلات و معضلات عدیده موجود در بخش تولید با شتاب به جلو حرکت می‌کند و از سال گذشته تاکنون پروژه‌هایی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده و تا دهه فجر سال جاری نیز به همین میزان به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع به پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی ۲ سال خواهد رسید.

فرامرز نیک‌سرشت با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۲۹۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال و نیمه‌فعال در استان وجود دارد، اظهار داشت: ۲۰ درصد از این واحدها تعطیل هستند که عمده آن‌ها توجیه اقتصادی برای بازگشت مجدد به چرخه تولید را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هشت واحد تولیدی نیز در شرایط بحرانی و در آستانه تعطیلی قرار دارند که در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفته است.

نیک‌سرشت، همراهی قوه قضاییه و مجریه را یکی از محاسن استان زنجان خواند و افزود: به دلیل این همراهی، هیچ‌گونه نگرانی در پیگیری و جذب سرمایه‌گذار در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در واگذاری پروژه‌ها عملکرد موفقی نداشته‌ایم، گفت: بیش از ۶۰ پروژه نیمه‌تمام در استان زنجان وجود دارد که موفق به واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی نشده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: نسبت به تعیین تکلیف پسماند روی، اختلاف نظر در تعیین مالکیت وجود داشته و پرونده در مراجع قضایی است.

وی ابراز کرد: این پسماندها چه مربوط به دولت و چه مربوط به خصوصی باشد برای مدیران دولتی فرقی نمی‌کند و صرفا باید تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز گفت: یک هزار و ۶۰۰ فقره قرارداد در شهرک‌های صنعتی این استان وجود دارد که حدود ۲۰۰ طرح از زمین‌ها بلااقدام بوده و به بهره‌برداری نرسیده است.

ایرج احمدی با بیان اینکه شروع به تعیین تکلیف این زمین‌ها کرده‌ایم، اظهار داشت: تاکید مسئولان استانی این است که زمین‌ها به دست کسانی برسد که بر روی آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان زنجان نیز با اشاره به همراهی دستگاه قضایی استان در پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: یک مورد از مجموع ۷۸ مشکلی که به دادگستری کل استان ارائه شده به تنهایی مربوط به  ۶۷ واحد در منطقه حق‌وردی بود که در یکی از جلسات حمایت قضایی با همراهی و پیگیری دستگاه قضایی رفع و حل شد.

ناصر فغفوری در خصوص عدم عرضه خاک معدنی به واحدهای تولید روی از معدن انگوران، اظهار داشت: این مهم در شورای تامین استان تصویب شده و خارج از آن کاری نمی‌توانند بکنند و خاک مورد نیاز را باید تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تخصیص ارزها نیز مانند ثبت سفارشات به استان‌ها تفویض شود، به تسریع امور صنعت در شرایط جنگ اقتصادی کمک زیادی می‌کند.

۶۰۸۵/۹۵۵۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری صنعت و معدن مزیت های سرمایه گذاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار