Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «از سکوت تا بایکوت» رادیو گفت و گو با موضوع بررسی تلاش رسانه‌های بیگانه برای معرفی عاشورا به عنوان یک خرافه و با حضور دکتر نیره آزادی کارشناس امور مذهبی به روی آنتن رفت.


نیره آزادی در آغاز با بیان اینکه هدف عالی قیام سید الشهدا در سال ۶۱ هجری قمری برای حفظ دین اسلام بود، گفت: اگر حفظ دین اسلام به معنی برقراری حکومت اسلامی باشد، به این نتیجه می رسیم که امام به هدفشان نرسیدند اما می‌دانیم این قیام پیام‌های بسیار بزرگی در پی داشته است که منظور امام حسین (ع) از حفظ دین اسلام انتقال حقیقت دین به آیندگان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اشاره کرد: امام حسین (ع) خطر از بین رفتن دین و اینکه این انتقال به نسل‌های آینده صورت نگیرد را احساس کردند و به همین دلیل خودشان را فدا کردند تا امکان رسیدن پیام دین و ابلاغ آن به آیندگان صورت بگیرد. در حقیقت حماسه عاشورا یک پیام رسانی حقیقی است.

این کارشناس امور مذهبی با کارکردهای رسانه‌ای حماسه عاشورا پس از گذشت بیش از ۱۳۰۰ سال، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم پیام امام حسین (ع) در جهان طنین انداز شده است و به همین جهت دشمنان فرهنگی دین اسلام و به ویژه رسانه‌های منتسب به استکبار جهانی، تلاش کردند تأثیرات این پیام را کاهش دهند اما در این امر ناموفق بودند. با هراسی که از کارکردهای این نهضت داشتند، در طول تاریخ یا در صدد حذف این نهضت بر آمدند یا تلاش کردند نهضت امام حسین (ع) را از خط اصلی منحرف کنند.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های استکبار برای تحریف واقعیت عاشورا، اظهار کرد: در رسانه‌های موجود که شامل فضای مجازی تا شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شود، تلاش می‌شود پیام امام حسین (ع) تحریف و یا حذف شود.

آزادی درباره علل ترس و وحشت رسانه‌های بیگانه از پیام عاشورا، گفت: قیام عاشورا اثبات عملی این موضوع است که اساساً حق و باطل وجود دارد و باید حق را یاری کرد و با باطل مبارزه کرد و این یکی از هراس‌های دشمنان و مستکبرین از پیام عاشورا است و به همین جهت به دنبال تحریف این پیام هستند.

کد خبر 4711452

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو گفتگو اصحاب رسانه رسانه ملی امام حسین ع کنفرانس بین المللی فعالیت های قرآنی معرفی کتاب عاشورا ماه محرم کربلا نشست علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امام موسی صدر مباهله شبکه چهار سیما علوم انسانی اسلامی فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901334

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید