Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:41:27 GMT

‌کلزاکاران ‌تهرانی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۸۳۶۹

‌کلزاکاران ‌تهرانی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

کریم ذوالفقاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:‌ امسال ۱۱ هزار و ۸۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان‌تهران زیر کشت‌کلزا می رود.
به گفته وی پیش بینی می شود در کشت پاییزه امسال ۲۹ هزار و ۶۳۰ تن کلزا در استان تهران تولید شود.
ذوالفقاری با اشاره به توزیع ۵۰۰ کیلوگرم بذر در سطح استان‌تهران تاکید کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی متفاوت شهرستان‌های استان، برای کشت کلزا متناسب با اقلیم هر منطقه، نمونه‌های مختلفی از بذر در اختیار کشاورزان شهرستان‌ها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به میزان نیاز بذر کلزا در چندین رقم در استان موجود است، از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواست تا در تامین بذر کلزا کاران و تقاضایابی کشت اهتمام ورزند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌تهران با اشاره به تلاش برای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی اظهار داشت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی ۲ محصول گندم و دانه‌های روغنی از جمله کلزا فوق‌العاده مصمم بوده و همواره دنبال خرید حداکثری آن هستند.‌
وی ارزش محصول کلزا را ۲.۵ برابر گندم دانست و یادآور شد: کشت این نوع محصول از طرفی سبب افزایش درآمد کشاورزان شده همچنین حاصل‌خیزی خاک را به دنبال دارد.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: آب مصرفی محصول کلزا ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در هکتار کمتر نسبت به سایر غلات از جمله گندم است.

استان‌تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

کشت پاییزه استان‌تهران از اواخر شهریورماه آغاز می شود و حدود نیمی از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم، جو و کلزا (دانه های روغنی) می رود.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی استان تهران کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • برداشت جو قصیل در قم
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند