Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:23:39 GMT

تحریم‌ها توسعه شبکه ۵G را به تعویق می‌اندازند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۸۴۶۶

یکی از مقامات ارشد هواوی به تازگی خاطرنشان کرده است در صورت تحریم این غول تکنولوژی، توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G در هند سه سال به تاخیر خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، هواوی بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی در جهان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با همکاری دولت‌های مختلف در جهان سعی در توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت چینی هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی و ارتباطی در جهان است که در طول یک سال گذشته تحت‌تاثیر عوامل مختلفی همچون اتهام جاسوسی از اطلاعات کاربران آمریکایی و شنود از مقامات کاخ سفید با فشارهای مختلف و شدیدی مواجه شده است.

حالا به تازگی ریچی پنگ، یکی از مقامات ارشد هواوی به تازگی اعلام کرده است در صورت تحریم شدن این غول تکنولوژی چینی، توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G و برقراری آن در بسیاری از کشورهای بزرگ همچون هند به تعویق خواهد افتاد.

هواوی به منظور توسعه و راه اندازی شبکه ۵G بالغ بر ۵۰ قرارداد همکاری با دولت کشورهای مختلف و همچنین اپراتورهای مخابراتی در جهان دارد که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین و مهم ترین شرکت‌های مخابراتی در جهان کرده است.

از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G هستند که از مهم‌ترین و بزرگترین آن‌ها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام                                                

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه 5G هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست