Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از جلوی در برای عرض احترام خدمت عزادار حسینی می‌رسند و او را تا جلوی کفشداری راهنمایی می‌کنند. اگر کسی بخواهد چای صرف کند، محترمانه او را به سمت ایستگاه صلواتی راهی می‌کنند. در حسینیه قتلگاه، جوانان و نوجوانانی حضور دارند که برای خادمی امام حسین (ع) مدت‌ها آموزش دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی خادمان حسینیه قتلگاه محصل یا فارغ التحصیل مدرسه‌ای هستند که دیوار به دیوار این حسینیه ساخته شده است.

مدیریت این مجموعه با حسین مردانی است. مردی که سالهاست در مدارس اوقات خود را کنار بچه‌ها و در گروه‌های سنی کودک و نوجوان و حتی جوان سپری کرده و با تمامی روحیات آن‌ها آشناست. او حالا مجموعه‌ای آموزشی - فرهنگی درست کرده که برای اسلام ناب محمدی قدم بر می‌دارد و در مسیرش گوش به فرمان رهبری است.

پیش از آغاز ماه محرم هر سال جلسات متعددی برای خادمان گذاشته و شرح وظایفشان به آن‌ها گوشزد می‌شود. ۱۵۰ خادم در حسینیه قتلگاه فعالیت می‌کنند. در محرم ۹۸ مبلغان و مشاوران دینی به جمع مجموعه حسینیه اضافه شدند که پاسخگوی شبهات دینی و مشاور زندگی مردم باشند. نذری‌های مراسم هم در آشپزخانه حسینیه تدارک دیده می‌شود. موقع پخت غذا حاج حسین مردانی دقایقی را برای آشپز‌ها مداحی می‌کند که عصاره محبت سید الشهدا (ع) نذری را متبرک کند.

استقبال بی نظیری از مراسم حسینیه قتلگاه در مناسبت‌های مذهبی به ویژه در ماه محرم می‌شود. در محرم ۹۸ حدود سه هزار نفر برای اقامه عزا به این مجلس با شکوه می‌آیند. بیشتر حاضران مراسم از جوانان منطقه شرق تهران، خیابان پرستار، بلوار پاسدار گمنام و اتوبان محلاتی هستند.

مراسم هیئت قتلگاه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت قرآن کریم و در ادامه زیارت عاشورا آغاز می‌شود. شب گذشته در شب پنجم از شب‌های محرم، حجت الاسلام و المسلمین سبحانی به سخنرانی پرداخت. در شب‌های دیگر حاج خیرالله مردانی و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی تخاوری نیز سخنرانی می‌کنند.

مداحی حاج غلامحسین مردانی مداح اهل بیت (ع)، پرشورترین بخش از مراسم های حسینیه قتلگاه است. مراسم های حسینیه قتلگاه تا بامداد روز بعد ادامه دارد. البته شب عاشورا مراسم از بامداد آغاز می‌شود و تا اذان صبح ادامه دارد.

شما می‌توانید در ادامه بخش‌هایی از مداحی حسین مردانی را بشنوید و دانلود کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گفتنی است حسینیه قتلگاه واقع در اتوبان شهید محلاتی، در دهه نخست محرم از نماز مغرب و عشاء میزبان عاشقان حسینی است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 98 هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسین فصیح نیا در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: روز عالمی بصیر و متفکری دانشمند شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده، شخصیتی که یک انسان جامع در تمامی عرصه‌ها بود و می‌توان از او به عنوان الگو در تمامی صحنه‌هایی زندگی که چه فردی و چه اجتماعی یاد کرد.

وی ادامه داد: شهید مطهری فردی حکیم بود و هرکاری انجام می‌داد با هدف و برنامه بود، کتاب‌های بسیار پر محتوا در همه ابعاد از این استاد حوزه به یادگار مانده که امروز محل رجوع طلاب، فضلا، دانشجویان و اهل علم است.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: معلمی شغل شریفی است و این برای معلمین افتخاری است که به آموزش و یاد دادن انسان‌ها و دانش آموزان می‌پردازند و لذا این معلمین هستند که زندگی کردن و انسانی زیستن را به مردم یاد می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه معلمی شغل انبیاست، یادآور شد: معلمی می‌تواند الگو باشد که در همه شرایط بتواند به تعلیم و تربیت صحیح بپردازد و آن امانتی که به دوش او گذاشته شده را به سر منزل مقصود برساند.

در پایان این مراسم از اساتید مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم
  • وقتی تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • مراسم وداع با پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی در دزفول
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است