Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید شریعتی» در واکنش به اظهارات رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در خصوص پارلمان اصلاحات، افزود: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان اتوریته و ایده خود را از شخصیت و جایگاه رئیس دولت اصلاحات می‌گیرد و به نوعی خاتمی بر کار شورای عالی سیاست گذاری نظارت عالیه دارد. طراحان اولیه طرح پارلمان اصلاحات به نوعی دنبال آلترناتیوسازی برای خاتمی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان درست، مطلوب و ممکن نیست، شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب به سمت موازی‌سازی و آلترناتیوسازی گام بردارد، لذا با هر مجموعه‌ای که بخواهد نقش و راهبری خاتمی در اصلاحات را کمرنگ یا در پی موازی‌کاری با شورای سیاست‌گذاری باشد، موافق نیستیم.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: حزب اتحاد ملت پیشتر پیشنهادهای خود را در رابطه با پارلمان اصلاحات ارائه کرده است. همان وقت اعلام کردیم تا این پیشنهادها اعمال نشود از نظر ما اجرای آن امکان‌پذیر نیست، لذا اگر موضوعی در دستور کار شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب قرار گیرد باید بر اساس پیشنهاداتی باشد که احزاب ارائه کرده‌اند، شاید تقوایان هم به همین موضوع اشاره داشته است.

شریعتی با بیان اینکه در شورای هماهنگی اتخاذ چنین تصمیمی مستلزم اجماع است، خاطرنشان کرد: حتی اگر یک حزب هم همراهی نکند، این تصمیم اجرایی نمی‌شود و امکان اعمال ندارد. لذا طرح پارلمان اصلاحات باید به اندازه کافی چکش‌کاری و درباره آن بحث شود به طوری که مورد تایید همه احزاب عضو شورای هماهنگی قرار گیرد.

عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خصوص پیشنهادها و شرایط حزب متبوعش برای تشکیل پارلمان اصلاحات اظهار کرد: پیشنهادهای ما در ۹ بند بود ولی عمده نقد و توجه ما بر دو نکته مهم متمرکز بود. نخست اینکه احزاب در چنین نهاد و پارلمانی باید متناسب با وزن و گستره‌ای که دارند نقش و حق رای داشته باشند.

شریعتی ادامه داد: یک حزب کوچک که چند نفر در تهران آن را اداره می‌کنند با یک حزب سراسری که در همه حوزه‌ها، استان‌ها و شهرستان‌ها دفتر، نیرو، بدنه و تشکیلات دارد، باید از نظر تصمیم‌گیری، حق رای و نقش‌آفرینی جایگاه مناسب و متناسبی در چنین پارلمانی داشته باشد.   

وی افزود: دومین نکته و ملاحظه از نظر حزب اتحاد ملت در رابطه با تاسیس پارلمان اصلاحات این است که اصلاحات بدون خاتمی معنی ندارد و باید نسبت و رابطه این پارلمان با رئیس دولت اصلاحات شفاف، مشخص و تعریف شده باشد.

عزت الله تقواییان رییس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب روز دوشنبه از بررسی پارلمان اصلاحات برای حضور در انتخابات پیش رو به عنوان دستور جلسه خبر داده بود.    

وی افزود: توصیه شد دبیران کل احزاب به روسای شعب خود پیش نویس اساسنامه پارلمان اصلاحات را ابلاغ کنند، تا آن‌ها هم نظرات خود را بیان کنند چرا که قرار است این پارلمان از اعضای استان‌ها هم عضوگیری کند.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1296683

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان پارلمان اصلاحات سید محمد خاتمی محمدجواد ظریف تیم ملی فوتبال ایران ایران و آمریکا فدراسیون فوتبال محرم لیگ برتر نوزدهم حسن روحانی باشگاه استقلال سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب، اخیرا توئیتی منتشر کرده و در آن نوشته بود: «دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.»

این سخنان وی با واکنشی را به همراه داشت که عنوان کرده بود دیگر بار شیشه‌ای نمانده که بخواهد حفظ شود.

حجاریان در پاسخ به این نقد، توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و در آن نوشت: منتقدی مجرب نقدی بر این پست نگاشته و بیان کرده اند:« چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ اصلاح اش تلاش کنیم.

پاسخ اینجانب: به حفظ «⁧ امید ⁩» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «⁧ نقد ⁩» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898926

دیگر خبرها

  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • متخصص بیمارستان شریعتی تهران خودکشی کرد
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت