Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبداللهی با اشاره‌به شرکت ۱۱ هزار و ۵۰۰ مسجد، حسینیه و هیئت مذهبی در طرح «شمیم حسینی»، گفت: کمک‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش نیات واقفین یعنی اطعام در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

«مجتبی عبداللهی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از استقبال قریب به 11 هزار و 500 مسجد، حسینیه و هیئت مذهبی استان تهران از اولین نمایشگاه «شمیم حسینی» خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه شمیم حسینی برای اولین بار از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در 400 امامزاده و بقعه سراسر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به میزبانی ۵ امامزاده در تهران و ۱۳ امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان های تهران از این نمایشگاه ها، تصریح کرد: در این نمایشگاه تلاش کردیم نسبت به ترویج فرهنگ وقف و حجاب و عفاف، نیازمندی های مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی اهتمام داشته باشیم.

 

عبداللهی اضافه کرد: درآمدهایی از موقوفات بر اساس نیات واقفان، در عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) هزینه می شود، براساس این نیات سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به برپایی نمایشگاه شمیم حسینی کرد، ضمن اینکه یکی دیگر از اهداف ما از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ وقف و تکریم واقفان بوده است و در این راستا از مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی برای اقامه عزای حسینی حمایت می کنیم.

 

وی با اشاره به استقبال و توجه گسترده هیئت امنای مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی از نمایشگاه شمیم حسینی، ابراز کرد: ائمه جمعه و جماعات و فرمانداران و شهرداران از این نمایشگاه بازدید کردند و این نمایشگاه را مورد تایید و حمایت قرار دادند.

 

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به دستاوردهای قابل توجه این نمایشگاه بیان کرد: در این نمایشگاه که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، به رضایتمندی مشترکی دست یافتیم.

 

وی تاکید کرد: همه اقلام نیازمندی های عزاداری از جمله بیرق، پرچم، کتیبه، لوازم صوتی، لوازم آشپزخانه و مواد غذایی در این نمایشگاه عرضه شده بود، اما کمک های سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش نیات واقفین یعنی اطعام در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

 

گفتنی است، نمایشگاه «شمیم حسینی» با هدف عرضه همراه با تخفیف ملزومات عزاداری های حسینی به مساجد، هیئت ها و حسینیه ها در آستانه محرم حسینی برپا شد و تا ۱۲ شهریور ماه میزبان متقاضیان بود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس مسجد عاشورا اردبیل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان نمایشگاه شمیم حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه تهران ماه محرم مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • افتتاح نمایشگاه وقف