Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@17:24:48 GMT

اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۹۵۲۹

اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، سعید نمکی، صبح امروز 14 شهریور در مراسم آغاز ساخت فاز آموزشی و سالن بیمارستان معتمدی گرمسار تنها راه جمع‌کردن مراکز ناصرخسرویی را نسخه‌نویسی الکترونیکی و جمع‌کردن دفترچه‌های کاغذی از دست مردم داست و گفت: تا پایان آبان ماه امسال، تمام داروخانه‌ها زیرساخت نسخه‌نویسی الکترونیک را ایجاد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه جمع‌کردن مراکز ناصرخسرویی، از طریق هوشمند سازی نظام سلامت و به کار گماردن انسان‌های سالم در پشت سامانه‌ها است اظهار کرد: وزارت بهداشت، سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمت از دست نخواهد داد و با غوغا سالاری نیز به دام مخالفان انجام این طرح نخواهد افتاد.

نمکی ادامه داد: باید به جای داروی وارداتی با ۱۰ برابر قیمت، با کمک شرکت‌های دانش بنیان، دارویی را با همان کیفیت و باقیمت یک‌دهم به دست مردم برسانیم که در این راستا با صدای رسا می‌گویم که با هیچ غوغا سالاری به عقب بازنخواهیم گشت، زیرا تغییر رویکردها و سیاست‌ها در بخش دوم طرح سلامت از برنامه‌های راهبردی دیگر وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید به اجرا درآمد که طی آن حداقل سه درصد اعتبار اضافه‌تر از روال معمول به بخش سلامت تعلق گرفت متذکر شد: اجرای طرح تحول سلامت نیازمند مقدماتی مثل سیستم ارجاع، پرونده الکترونیکی سلامت، پزشک خانواده و غیره بود که به انجام رسید.

نمکی از عملیاتی شدن طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از اول مهر در سطح کشور خبر داد و گفت: طرح پزشک خانواده تا پایان سال اجرایی شده و تا نیمه سال آینده به‌صورت کامل در کشور اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه متأسفانه ۳۰ درصد از هموطنان ما از فشارخون بالا رنج می‌برند و زمانی متوجه عارضه خود می‌شوند که روانه بیمارستان‌ها شدند،یاداور شد: در طرح بسیج ملی فشارخون سه میلیون نفر از مبتلایان فشارخون بالا پایش شده و ۱۰ میلیون نفر نیز که در آستانه معضل فشارخون بالابودند شناسایی شدند که سمنان یکی از استان‌های موفق در این زمینه محسوب می‌شود.

به گفته وی؛  اولین اقدام در وزارت بهداشت، راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت به‌عنوان ریل اصلی سلامت در خانواده‌ها به بعد عملیاتی تبدیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن نمکی وزیر بهداشت اجرای طرح سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد