Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@20:27:22 GMT

واکنش فرانسه به گام سوم ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۹۵۹۳

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به سومین مرحله از کاهش تعهدات برجامی ایران مدعی شد لازمه تکمیل روند گفتگوهای «بیاریتز»، بازگشت به اجرای کامل برجام است. ناطقان: سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم موافقت آمریکا با (پیشنهاد پاریس) مبنی بر اعطای معافیت به خریداران نفت ایران و بازخورد مذاکرات اخیر، گفت: همانگونه که از گفتگوهای بیاریتز در نشست جی7 برمی‌آید؛ تلاش‌های جاری از سوی همه بازیگران دخیل، در پاسخ به لزوم کاهش تنش‎ها انجام می‎شود و همانطور که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز گفته است، روند پایه‎گذاری‎شده در بیاریتز هنوز کامل نشده و کارهای زیادی باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در واکنش به برداشتن سومین گام ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی نیز مدعی شد: فرانسه تلاش‎هایی در راستای کاهش تنش‎ها داشته و همانطور که لودریان گفت باب (گفتگو) باز شده است. آنگونه که مشخص است پرهیز از نقض مجدد برجام و بازگشت به اجرای کامل توافق از اهداف اصلی این روند است. پرهیز از هر اقدامی که یک سیگنال بد تلقی شود و مانع تلاش‎ها در راستای کاهش تنش‎ها باشد؛ ضروری است.

گفتنی است روز گذشته، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد گام سوم کاهش تعهدات برجامی از روز جمعه برداشته خواهد شد.

در ۲ گام نخست که با وقفه ۶۰ روزه برداشته شد؛ ایران به ترتیب حجم اورانیوم و سقف غنی‌سازی آن را افزایش داد.

به گفته روحانی، در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله اقدام  کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مد نظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید باشیم.

در عین حال، وی ۲ ماه هم به کشورهای ۱+۴ برای حصول توافق با ایران فرصت داد و تاکید کرد: در شرایط توافق ممکن است به تعهدات برجامی برگردیم. منبع: مهر برچسب ها: فرانسه ، سومین گام ، برجام ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فرانسه سومین گام برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • مشعل المپیک به فرانسه تحویل داده شد + ویدئو | واکنش تماشاچیان حاضر در استادیوم را ببینید
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!