Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@18:58:51 GMT

صرفه جویی ۸۵ میلیون لیتر بنزین موتور در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۹۶۸۹

صرفه جویی ۸۵ میلیون لیتر بنزین موتور در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سید حجت مدنی در مورد مصرف گاز طبیعی بیان کرد: میزان مصرف CNG درپنج ماه گذشته سال ۹۸ به مقدار ۸۵ میلیون  و ۲۶۰ هزارمتر مکعب می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۸۸ میلیون ۵۷۰ هزارمتر مکعب به مقدار  ۳.۸ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد مصرف CNG درمرداد ماه ، افزود: مصرف CNG در این ماه نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به مقدار یک درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین مبنا از بابت تجهیزات نصب شده در جایگاه جدید الاحداث نعمانی ۲ واقع در ناحیه مشگین شهر با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب در ساعت بالاترین میزان فروش را در میان همه جایگاههای CNG منطقه در مرداد ماه داشته است.

مدنی اظهار داشت: از بابت مصرف CNG در چهار ماه نخست سال ۹۸ مقدار۶۷ میلیون لیتر بنزین موتور در منطقه اردبیل صرفه جویی شده است.

در این میان CNG یا گاز طبیعی فشرده شده به عنوان سوخت پاک و کم خطر جایگزین مناسبی برای بنزین، گازوئیل و گاز مایع به حساب می‌آید که در مقایسه با آنها آلودگی کمتری دارد و اهمیت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برای کلان شهرها در شش ماهه دوم سال بیشتر است.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان اردبیل بنزین زیست محیطی صرفه جویی گاز قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!