Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در پنج ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۳۸۹ هزار مسافر در مراکز اقامتی استان اسکان یافته که این آمار رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، استان کردستان هر چهار فصل سال مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران است، آب و هوای معتدل و مطلوب به‌خصوص در فصول بهار و تابستان، طبیعت بکر، چشم‌اندازهای زیبا، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و فرهنگ غنی و مردمان خونگرم این دیار چشم هر مسافری را خیره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار اعلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امسال اقامت مسافران تابستانی در کردستان افزایش یافته است.

سیدمحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، یک میلیون و 389 هزار مسافر در مراکز اقامتی کردستان اسکان یافته‌اند.

وی از رشد 17 درصدی اقامت تابستانی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت 117 هزار و 188 نفر در هتل‌های کردستان اقامت داشته‌اند.

ایلام برای توسعه گردشگری نیازمند هتل 5 ستاره استریزگردها مسافر تابستانی اصفهان؛ 11 روز از تیرماه نصف‌جهان با آلودگی گذشت + جدولسمنان| دولت به ایجاد 2000 اقامتگاه بوم‌گردی مکلف شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تصریح کرد: در بازدیدهای بازرسان از اقامتگاه‌های استان 74 مورد تشویق، 130 مورد تذکر، 11 مورد اخطار کتبی و دو مورد تعطیلی و تعلیق ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از هیچ کدام از مراکز اقامتی استان شکایاتی ثبت نشده است، گفت: تعداد شکایت واصله از دفاتر خدمات مسافرتی و تورها نیز پنج مورد است.

علوی خاطرنشان کرد: امسال یک‌میلیون و 94 هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و 667 هزار و 933 نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 21 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ع

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر توسط ۳۷۰ هزار و ۱۹۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه جا شده اند که این میزان ، افزایش ۱۲ درصدی در تعداد مسافر و افزایش ۸ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

محمد یاسین احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۱۲ مسافر ، درون استانی و ۹۹۱ هزار و ۲۸ مسافر نیز به مقصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، تصریح کرد: هم اینک ۴۱ شرکت ،۲ پایانه مسافربری، ۹۶۲ راننده مسافری فعال ،۸۳ ناوگان اتوبوسی و یک هزار و ۷۶ ناوگان مینی بوسی در حال خدمات رسانی به مسافران در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

احمدیان یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد