Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ همکاری نظامی بین ایران و روسیه، امر تازه‌ای نیست؛ بخشی از این همکاری، در زمینه معاملات سلاح است و بخشی دیگر، به همکاری دو کشور در پرونده‌های منطقه‌ای از جمله سوریه، و همچنین انجام مانور‌های مشترک مربوط می‌شود.

با اینکه ارتش ایران اعلام کرد مانور‌های مشترک ایرانی روسی در خلیج فارس انجام نمی‌شود، بدیهی است که اقیانوس هند و دریای عمان، در همسایگی تنگه هرمز و خلیج فارس واقع هستند و از جنبه جغرافیایی سیاسی، با این منطقه مرتبطند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مانورها، اهمیت سیاسی فراوانی دارد و دربردارنده اشاره‌های مشخصی برای ایالات متحده و هم پیمانان آن است؛ که در این میان، اروپایی‌ها ضمن دریافت معنای این پیام، نگرانی خود از انجام این مانور‌ها را از زبان موگرینی ابراز داشتند.

در شرایط فعلی، و با توجه به تنش زایی‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس و همچنین طرح‌های دولت‌های غربی به رهبری واشنگتن و لندن، برای تشکیل ائتلاف‌های امنیتی و نظامی، موضوع همکاری نظامی ایران و روسیه، تحت عنوان رزمایشها، از اهمیت زیادی برخوردار است. این همکاری در آب‌های جنوبی ایران، واکنشی است به برنامه‌های دولت‌های غربی برای ایجاد ائتلاف امنیتی در منطقه.

بدین معنا، ایران سعی دارد پیامی را به طرف غربی برساند، مبنی بر آنکه تهران گزینه‌هایی برای تشکیل ائتلاف‌هایی در راستای وارد آوردن فشار بر واشنگتن در اختیار دارد؛ که این مساله باعث می‌شود محاسبات آمریکا در مورد ضرورت آتش بس و وارد نشدن در تنگنای استراتژیک، تغییر کند.

علاوه بر این، روس‌ها به این شکل، به دولت‌های غربی می‌فهمانند که اگر این دولت‌ها بخواهند سطح تنش‌ها را افزایش دهند، روسیه بخوبی می‌تواند نقش یک رقیب را برای ان‌ها ایفا کند. بر این اساس، همکاری بین تهران و مسکو، می‌تواند در راستای برپایی توازنی در منطقه خلیج فارس، گام برداشته و در مقابل ائتلاف‌های جدید به رهبری ایالات متحده بایستد.     منبع: الاخبار برچسب ها: رویداد24 ، همکاری نظامی ایران و روسیه ، ارتش ایران ، مانور مشترک ایران و روسیه ، نیروی دریایی ایران ، نیروی دریایی روسیه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 همکاری نظامی ایران و روسیه ارتش ایران مانور مشترک ایران و روسیه نیروی دریایی ایران نیروی دریایی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای

گرچه گذشته از معدود آثاری نظیر «جنگ نفتکش‌ها» دست سینمای ایران از ساخت فیلم‌هایی با محوریت خلیج فارس خالی‌ست، اما این دریای ناپیدا از کران، همواره بستر ساخت آثاری با مضامین گوناگون از جنگی تا تاریخی بوده است؛ یک موقعیت خاص جغرافیایی با جاذبه‌های چشم‌نواز دیداری که هر کارگردانی را برای بهره از بحر گرم و نیلگونش وسوسه می‌کند.

«ناخدا خورشید» از آثار دوست‌داشتنی سینمای ایران به کارگردانی ناصر تقوایی یکی از آن فیلم‌هاست که لنج ناخدایش در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس در گذر است. رسول ملاقلی‌پور نیز برای ثبت سکانس‌های جنگی چهارمین فیلم بلند سینمایی خود با نام افق به آب‌های گرم دریای جنوب متوسل شده است تا هجوم رزمنده‌های ایرانی به اسکله راداری عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس را در چنین فضایی تصویر کرده باشد.

امیرو در «دونده» امیر نادری از دیگر شخصیت‌هایی‌ست که یاد خلیج فارس را در اذهان سینمادوستان زنده می‌کند. گرچه نظیر سایر فیلم‌ها پهنای بی‌کران آب‌های آبی جنوب منظور مخاطب نمی‌شود، اما خلیج فارس، از مضامین اصلی داستان و عبور از آن دغدغه مهم «امیرو» است. «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نیز راوی روزهای پایانی خدمت یکی از فرماندهان نیروی دریایی است که اتفاقات عجیبی را در دل دریای خلیج فارس پشت سر می‌گذارد.

اما سهم قاب‌های محمد بزرگ‌نیا از آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، بیش از هر کارگردان دیگری بوده است. «کشتی آنجلیکا» دومین تجربه فیلم‌سازی این کارگردان، به بهانه غرق شدن کشتی محمول طلا و نقره در آب‌های جنوب می‌گذرد. همچنین محمد بزرگ‌نیا به سال 1372، «جنگ نفتکش‌ها» را کلید می‌زند، فیلمی که سهم خلیج فارس به‌واسطه جنگ ایران و عراق که دامنه‌اش تا آب‌های گرم جنوب کشیده شده، بیش از قاب و تصویر است.

«راه آبی ابریشم»، اثری پر بازیگر که به سفر طولانی یک ناخدا برای رساندن مال‌التجاره‌ای به چین می‌پردازد، سومین فیلم محمد بزرگ‌نیا با نقش‌آفرینی پهنه بی‌کران دریای جنوب است. در این فیلم، سفر پرماجرای ناخدا از آب‌های نیلگون خلیج فارس آغاز می‌شود.

خلیج فارس هنوز از سینمای ایران طلب دارد و باید خیلی بیشتر سهمش را از سینمای ایران بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است