Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شش سال پیش، روزی که خونه به خونه با قاسم حسن زاده پا به عرصه فوتبال گذاشت، کمتر کسی فکر می‌کرد که آن تیم با مالک متمول و بلندپرواز خود کارش به اینجا بکشد.
بابلی‌ها سال ۹۲ از دسته سه استارت زدند، پله پله از لیگ‌های سخت پایین، بالا آمدند تا جاییکه در فصل ۹۶-۹۷ در کنار نفت مسجد سلیمان و نساجی ماراتن سه گانه قدرتمند صعود به لیگ برتر را کلید زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو تیم دیگر رفتند، اما خونه به خونه علیرغم جذب بازیکنان اسمی و لیگ برتری، نتوانست رویاپردازی‌های خود را کامل کند، لیگ یکی ماند و همین امر بیش از پیش بر بی میلی‌های قاسم حسن زاده برای ادامه حضور در فوتبال افزود.
او فصل ۹۷-۹۸ را هم در روز‌های آخر با اصرار شدید مدیران استانی ادامه داد و با سقوط هم، فاصله چندانی نداشت، اما حسن زاده برای فصل جاری قبل از اینکه کسی به فکر بیافتد، سناریوی خود را چیده بود.
هنوز فصل تمام نشده بود که خبر واگذاری امتیاز خونه به خونه به خراسان شمالی فوتبال دوستان بابلی را شوکه کرد، از حسن زاده اصرار بر انتقال و از مسئولان انکار که چنین چیزی صحت ندارد.
مدیران استانی که بر قول‌ها و تعهدات خود پایبند نبودند، نه روی درخواست از حسن زاده مبنی بر ادامه فعالیت در فوتبال را داشتند و نه چیزی برای گفتن مقابل هواداران مشتاق بابلی و در نهایت با توسل به بند و تبصره قانونی توانستند تیم را در بابل نگه دارند.
نیمه مرداد بود که بعد از کش و قوس‌های فراوان و آزار دهنده، خبر رسید مالکیت خونه به خونه با وساطت استاندار و مدیر کل اداره ورزش و جوانان به دو جوان بابلی یعنی علی اکبر جعفر نژاد و پیمان منیری سپرده شد.   مالکیت تغییر کرده، اما حال و روز نه! اوضاع آنقدر پیچیده و آش آنقدر شور شده است که مهران نجفی سرمربی تیم هم رسما گفته دیگر خسته شده و ادامه راه برای او ممکن نیست سراغی از مالکان جدید تیم هم نمی‌شود گرفت. آن‌ها مدت‌ها است نه در انظار عمومی ظاهر شدند و نه خبری مبنی بر خروج شان از کشور رسانه‌ای شده است، این دو جوان متمول که روزگاری بر اسب سفید آرزو‌ها نشسته بودند اکنون شاید جایی در همین نزدیکی‌ها باشند، اما مدت‌ها دیده نخواهند شد.
علی فاریابی دوست مدیرعامل رایکا که همراه با مالکان جدید به این تیم آمد، در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تیم نه از لحاظ فنی و نه از لحاظ ساختار مالی شرایط به سامانی ندارد و اوضاع به شدت نگران کننده است.
او افزود: دو هفته قبل از آغاز بازی‌ها تیم تشکیل شد و درحالیکه در تکاپوی جذب بازیکنان جدید بودیم، ناگهان مالکان جدید به دلیل مشکلات به وجود آمده غیبشان زده است.
فاریابی دوست با بیان اینکه هیچ نهاد و مسئولی در استان هم پاسخگو نیست، گفت: در بازی دوم که به میزبانی مس کرمان برگزار شد، مسئولان هتل کارت بازی بازیکنان را گرو گرفته بودند و تا ۲۰ دقیقه قبل بازی کادرفنی حتی نمی‌دانست بازی برگزار می‌شود یا خیر.
او افزود: با همه این مشکلات از نظر فنی و سبک بازی از بازیکنان و کادر فنی راضی هستیم و در این ۴ هفته هم دو تساوی و دو شکست حاصل کار ما بوده که هر دو باخت هم جدای مسائل داوری، تنها با اختلاف یک گل بوده که نشان می‌دهد اگر حمایت کافی صورت گیرد، تیم می‌تواند به جایگاه مناسبی برسد.
فاریابی دوست گفت: شورای شهر بابل زمانیکه تیم را تحویل گرفتیم، قرار بود یک دستگاه اتوبوس و یک واحد خوابگاه در اختیار ما قرار دهد که هیچکدام عملی نشد.
مدیرعامل تیم فوتبال رایکا در پایان صحبت‌های خود ضمن درخواست کمک از فوتبال دوستان بابلی افزود: جدیدترین خبر پیرامون اوضاع و احوال مالکیتی تیم اینست که در جلسه چند روز پیش با پدر و همسر دو مالک به عنوان نماینده تام الاختیار آن‌ها داشتیم، مقرر شد با فروش یک بخش از دارایی‌های آنها، نیاز‌های تیم برطرف شود و بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان نیز پرداخت شود.   هیئت فوتبال: از شرایط رایکا باخبریم، اما کاری از دست ما ساخته نیست هادی خلردی نایب رییس هیئت فوتبال مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پیرامون وضعیت رایکا در رقابت‌های دسته یک کشور گفت: ما و همه فوتبالی‌ها با حضور مالکان جدید به شرایط این تیم امیدوار شده بودیم، اما شنیده‌ها حاکی از این است که اوضاع تیم تعریفی ندارد.
او افزود: هیئت فوتبال با توجه به اوضاع اقتصادی کشور خود درگیر محدودیت‌های شدید مالی است و به نوعی برای رتق و فتق امور گاهی دچار مشکل می‌شود، و این بدان معناست که دست ما برای کمک به رایکا یا تیم‌های دیگر بسته است.
نایب رییس هیت فوتبال مازندران گفت: یقینا چشم همه فوتبالی‌ها به استاندار و مدیرکل تربیت بدنی است تا بتوانند با تزریق کمک‌های خود، مشکلات فوتبال مازندران را حداقل به طور مقطعی حل کنند تا فوتبال مازندران با استعداد‌های فراوانش بیشتر از این ضربه نخورد.
در خصوص اینکه دو مالک جوان این تیم اکنون کجا هستند گفت: فقط درباره فوتبال و مستطیل سبز از بنده بپرسید نه از جایی که آن‌ها هستند.   سوال روز: آیا این تیم در لیگ سخت دسته یک دوام می‌آورد؟ اما شاید مهم‌ترین سوال در ذهن هواداران بابلی این باشد که آیا با این شرایط می‌توان حداقل امیدی به بقای تیم در دسته یک داشت؟
بهرام حسینی فوتبالیست سال‌های نه چندان دور مازندران گفت: لیگ آزادگان سخت‌ترین و فرسایشی‌ترین لیگ کشور است که تداوم در این لیگ نیاز به سخت کوشی و ساختار محکم دارد.
او افزود: مهران نجفی سرمربی کنونی رایکا جزو مربیان با دانش بابلی محسوب می‌شود، اما نداشتن بدنسازی مناسب، شرایط مالی بهم ریخته، نبود بازیکنان با تجربه و تغییر اسکلت فنی یقینا در آینده به تیم ضربه خواهد زد.
حبیب شاکری دیگر پیشکسوت فوتبال مازندران پیرامون شرایط فنی تیم گفت: ممکن است یک تیم حتی بدون بازیکنان درجه یک و بدنسازی مناسب در هفته‌های ابتدایی عملکرد خیره کننده‌ای داشته باشد و بتواند حتی یقه تیم‌های بزرگ را هم بگیرد، اما تجربه ثابت کرده چنین عملکردی پایدار نیست و به تدریج عملکرد فنی تیم رو به نقصان می‌گذارد.
او افزود: در لیگ آزادگان ۱۸ تیم شرکت می‌کنند و هر تیم باید ۳۴ بازی با تیم‌های جان سخت و در زمین‌های عجیب و غریب انجام دهد که خونه به خونه با بازیکنان لیگ برتری هم نتوانست از آن جان سالم به در ببرد.
چهار هفته از ۳۴ هفته لیگ دسته یک کشور تنها دو امتیاز برای بابلی‌ها به همراه داشته و باید دید در ۳۰ هفته باقی مانده و به قول فوتبالی‌ها از ۹۰ امتیاز دست نخورده چقدر آن نصیب تنها نماینده مازندران می‌شود، نماینده‌ای که با کسب یک سوم این مقدار از امتیازات و نیز مقداری شانس و اقبال، می‌تواند حداقل فصل آینده در همین لیگ حاضر باشد.
حامد گلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان حاشیه ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر پایتخت خلوت است و البته سرعت زیاد در معابر خلوت برابر با حادثه است پس رانندگان باید با سرعت مقرره برانند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی اصغر شریفی اظهار کرد: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح امروز (پنجشنبه ۱۳اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات به علت افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

وی گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبجگاهی و خلوت تردد کنید.

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران به منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودر ا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کنید.

دیگر خبرها

  • آرتتا: باید با شتاب خوب آرسنال ادامه دهیم
  • سرخپوشان با توپ فوتبال گلف بازی کردند
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • هاشمی نسب غایب بزرگ تمرین شلوغ استقلال
  • ضربه بزرگ به فرانسه! مصدومیت احتمالی لوکاس هرناندز برای یورو
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • حسن روشن: نام باشگاه استقلال را نباید تغییر داد
  • انتقاد از تغییر نام استقلال
  • استقلال متعلق به تهران است اسمش تغییر کند به مردم برمی‌خورد/ لابد مسابقات را هم به بندر ماهشهر منتقل می‌کنند!
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند