Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@10:08:12 GMT

رسانه‌ بدون اجرای فریضتین از درون تهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۰۶۹۲

رسانه‌ بدون اجرای فریضتین از درون تهی می‌شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلمیانی روز پنجشنبه در دیدار اصحاب رسانه با وی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: امر به معروف و نهی منکر رسالت رسانه‌ها به شمار می رود و رسانهها یکی از حساس‌ترین و مهترین ارکان جامعه در فرهنگ‌سازی، ایده‌پروری، مطالبه‌گری و همراه کردن مردم با یک جریان نقش کم‌نظیری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هر چیزی را که بخواهیم در جامعه جدی شود باید به اندیشه و بعد از آن به عقیده تبدیل و عقیده نیز عملیاتی شود و هر معروفی که بخواهد در جامعه بسط پیدا کند باید به آن معتقد بود تا عملیاتی شود و در نهایت باید معروف‌شناس و معروف‌پذیر باشیم و آن را توسعه و بسط دهیم. 
وی تاکید کرد: برای تهی شدن جامعه از منکرات باید منکر را خوب بشناسیم و در درون از آن انزجار پیدا کنیم تا بتوانیم منکرستیز باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه قرآن کریم توصیه به معروف نفرموده بلکه امر به معروف فرموده است گفت: باید توجه داشت این دو با هم تفاوت دارند. 

وی تصریح کرد: بهترین مردم از نظر پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) کسانی هستند که امر به معروف و نهی می‌کنند و امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است زیرا اگر معروف‌ها جدی گرفته شوند دیگر منکر مجال توسعه پیدا نمی‌کند. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: توسعه معروف در جامعه، میدان را بر منکر و گسترش منکر دایره معروف ها را تنگ می کند لذا این ۲ در تقابل یکدیگرند. 
وی افزود: رسانه ها چند کار جدی می‌توانند انجام دهند اول اینکه روحیه مطالبه‌گری شرعی، منطقی و اخلاقی را در جامعه گسترش دهند. 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه رفع مشکلات نیاز به مطالبه‌گری دارد اظهار داشت: باید موضوعات را به صورت علمی تببین کرد تا به نتیجه رسید لذا رسانه‌ها باید فیلسوفانه حرکت کنند نه متکلمانه. 
وی با بیان اینکه گاهی انتقاد می کنیم و اسمش را نقد می‌گذاریم گفت: در هر موضوعی رسانه ورود کند به نوعی دارد امر به معروف یا نهی از منکر می کند. 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: عاشورا اوج یک جریانی است که امام معصوم (ع) در آن جریان می خواهد جامعه ای را که دچار تغییر و از اسلام دور شده، اصلاح کند لذا رسانه‌ها نیز سهم کم‌نظیری در اصلاح جامعه دارند و این مهم باید با تدبیر و برخورد عالمانه، عادلانه و با کمال شجاعت و درایت انجام شود.

۳۰۲۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام جمعه امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر جامعه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

به گزارش مهر؛ محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر