Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@13:26:13 GMT

قرارگاه خاتم در بندر کاسپین اسکله رو رو می سازد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۰۶۸

قرارگاه خاتم در بندر کاسپین اسکله رو رو می سازد

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی طبق قراردادی که اوایل هفته آینده به امضای دکتر رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل ، سازمان و دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خواهد رسید، ساخت یک پست اسکله رو رو به منظور تکمیل زیرساخت های بندری مجتع بندری کاسپین در دستور کار قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش هم اکنون سه پست اسکله از بخش نخست مجتمع بندری کاسپین ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است و سرمایه گذار بخش خصوصی عملیات احداث دو پست باقی مانده این فاز را در مرحله اجرا دارد.

لازم به ذکر است ساخت موج شکن بال شرقی مجتمع بندری کاسپین پیش از این از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این منطقه انجام شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کشتی های رو رو برای حمل خودرو و سایر محموله های طراحی شده  روی چرخ ،  استفاده می شوند. کشتی رو رو دارای پل های متحرکی است که امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد در نتیجه کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل بهمراه افزایش ضریب ایمنی ترانزیت کالا از مهمترین ویژه گی های این نوع اسکله های عنوان می شود.

به گزارش ایرنا، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه،فعالسازی 50 واحد راکد صنعتی در سه سال اخیر، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و توسعه تعاملات بین المللی با کشورهای حاشیه خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

6030

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر حمل و نقل خودرو روابط عمومی و امور بین الملل روسیه کسب و کار قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد

به گزارش خبرآنلاین فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا روز دوشنبه تصاویر اولیه از اسکله دریایی را که به ادعای آنها قرار است برای کمک‌رسانی به نوار غزه در مقابل سواحل این منطقه ایجاد شود، منتشر کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، ارتش آمریکا از هفته گذشته ساخت این اسکله موقت را در نزدیکی سواحل غزه آغاز کرده است. ساخت این اسکله در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا هیچ تاکیدی به رژیم صهیونیستی برای باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای انتقال کمک‌ها ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا فاش کرد که هزینه ایجاد ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه ۳۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

به نقل از ایسنا آمریکا قصد دارد این اسکله موقت را با هدف کمک به ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد کند. احتمالا ساخت این اسکله در ماه مه به پایان خواهد رسید و در نهایت به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهد شد.

پنجشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ارتش آمریکا ساخت اسکله شناور را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه آغاز کرده است.

مارس گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور بندر موقتی را در ساحل دریای مدیترانه در غزه برای کمک‌رسانی ایجاد خواهد کرد. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون هم گفت: می‌توانم تایید کنم که کشتی‌های نظامی ما مراحل اولیه از ساخت بندر موقت را آغاز کرده‌اند.

رایدر گفت: پنتاگون نوعی حملات خمپاره‌ای در غزه را رصد کرده است که منجر به آسیب‌های جزئی در منطقه ساخت بندر موقت شده است. نیروهای آمریکایی هنوز انتقال هیچگونه چیزی به این منطقه را آغاز نکرده‌اند و هیچ نیروی آمریکایی بر روی خاک این منطقه وجود ندارد.

مسئولان آمریکایی می‌گویند ساخت این بندر موقت شامل استقرار نیروهای آمریکایی در نوار غزه نیست اما سربازان آمریکایی در زمان ساخت بندری که نیروهای اسرائیلی بر آن نظارت خواهند داشت، در نزدیکی غزه خواهند بود.

به دنبال مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در ورود کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی، آمریکا که خود حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و ایجاد فاجعه انسانی در این منطقه بوده است، اعلام کرد قصد دارد یک اسکله موقت و پلی را در مقابل سواحل غزه به‌عنوان جایگزین مسیرهای زمینی برای کمک‌رسانی به غزه ایجاد کند.

آمریکا با این اقدام می‌خواهد از موج انتقادات بین‌المللی علیه خود به دلیل حمایتش از رژیم صهیونیستی که دست به نسل‌کشی مردم غزه زده است، بکاهد و خود را به‌عنوان طرفی نشان دهد که به غیرنظامیان و حقوق آن‌ها و کمک‌رسانی به آن‌ها توجه دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر مدعی شد می‌توان از طریق این بندر روزانه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی را به ساکنان غزه رساند. مسئولان بین‌المللی می‌گویند شمال غزه با قحطی روبرو است و ۷۰ درصد ساکنان از گرسنگی فاجعه‌باری رنج می‌برند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901260

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان