Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:52:36 GMT

راهکارهایی برای تثبیت قیمت‌ها در بازار خودرو

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۱۹۸

راهکارهایی برای تثبیت قیمت‌ها در بازار خودرو

رپورتاژ تبلیغی / آنطور که آمارها نشان می‌دهد، بازار خودرو چندی روزی است که آرام گرفته و حداقل دیگر خبری از آن روند سرسام‌آور افزایش قیمت‌ها نیست.

برخی از کارشناسان علت این امر را کاهش نرخ ارز و برخی دیگر تاثیر روانی بازداشت‌های اخیر می‌دانند. اما هرچه هست مهم‌ترین دغدغه راهکارهایی برای تثبیت شرایط فعلی قیمت‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه طرح‌های متنوع فروش

الزاماً همه مشتریان بازار خودرو قصد خرید خودرو به صورت نقدی و با تحویل فوری را ندارند. یکی از بهترین روش‌ها برای تغییر ماهیت خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی فروش اقساطی خودرو توسط خودروسازان است. پرداخت چند مرحله‌ای قیمت نهایی خودرو مزایای بسیاری دارد. نخست آن‌که مشتری با بودجه محدود خود اقدام به خرید یک محصول صفر کیلومتر می‌کند. مزیت دیگر این روش روند آرام حجم نقدینگی است که از سطح جامعه جمع می‌شود و به سمت خودروساز می‌رود. خرید قسطی خودرو می‌تواند تلاطم هیجانی افزایش قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد. به این صورت که واسطه‌ها به دلیل عدم پرداخت آنی و کلی مبلغ خودرو دیگر بهانه‌ای برای بازگشت زودهنگام و سودآور سرمایه خود ندارند.

عرضه متناسب با تقاضا

هنوز هم موثرترین راه برای کنترل تقاضای کاذب و سرکوب قیمت‌های دستوری، عرضه متناسب با نیاز بازار است. پدیده‌ای که تبدیل به بزرگ‌ترین معضل فعلی خودروسازان شده است. شرکت‌های خودروساز از یک سو به خوبی می‌داند که عرضه انبوه چگونه می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد ولی آنچه مشتریان کمتر از آن خبر ندارند، بحران تامین قطعات، کمبود نقدینگی و تحریم‌ها است. کافی است نگاهی به قیمت محصولات ایران خودرو بیاندازیم تا به روشنی دریابیم که این شرکت چگونه برای توزیع مناسب روند تولید محصولات خود اقدام به عرضه چند تیپ از یک خودرو کرده است. مانند چیزی که روی پژو 206 و یا دنا می‌بینیم. در واقع ایران خودرو با داشته‌های خود بازی می‌کند و سعی دارد با توجه به ظرفیت فعلی قطعه‌سازان محصولات موجود را تغییر دهد.

چه خبر از خارجی‌ها؟

بازار خودروهای وارداتی برخلاف تصور همواره در ارتباط با محصولات داخلی بوده است. اگرچه واردات خودرو ممنوع شده ولی هنوز هم تعداد قابل ملاحظه‌ای از این خودروها در بازار به صورت صفر کیلومتر وجود دارد. علت این امر نمایشگاه‌دارانی است که هنوز هم تمایلی برای فروش این خودروها ندارند. از سوی دیگر ترخیص گاه و بیگاه خودروهای دپو شده در گمرک باعث می‌شود قیمت خودرو خارجی آنطور که در سال گذشته شاهدش بودیم، سرکشی نکند. البته بازار این گونه از خودروها دیگر رابطه مستقیمی با نرخ ارز ندارد چراکه دیگر واردکننده‌ای نمی‌تواند خودرو وارد کند. در واقع حالا عامل اصلی که در قیمت این محصولات تاثیرگذار است، میزان تقاضا و توان خرید آن‌ها است.

حضور محصولات جدید

تردیدی نیست که شرکت‌های بزرگ خودروسازی ذاتاً تمایلی برای تولید محصولات جدید ندارند. حضور قدرتمند و گسترده آن‌ها بر بازار آن هم با محصولات قدیمی بهانه و عذری برای تولید مدل‌های جدیدتر باقی نمی‌گذارد. شرکت‌هایی که با هر نوع طرح فروش مانند فروش فوری، فروش اعتباری، مشارکت در ساخت و همانطور که گفته شد فروش اقساطی خودرو، باز هم خیل عظیم مشتریان را پیش روی خود می‌بینند و سعی می‌کنند به ترکیب برنده دست نزنند. اما خودروسازان خصوصی که این روزها دیگر همگی چینی هستند، روند دیگری برای خود انتخاب کرده‌اند. به نظر می‌رسد به زودی قرار است محصولات جدید چینی به خیابان‌های کشور عرضه شود.

اقدامات ضربتی قوه قضاییه

بازداشت‌های اخیر در سطح مدیران کلان صنعت خودرو نشان داد که بازار نیز به خوبی می‌تواند نسبت به آن واکنش نشان دهد. درست چند روز بعد از دستگیری مدیران ارشد دو شرکت بزرگ خودروسازی قیمت محصولات سایپا و قیمت محصولات ایران خودرو با ریزش قابل توجهی روبه‌رو شد. حالا شرکت‌های بزرگ خودروسازی می‌دانند که در صورت تخلف و یا شیطنت‌های احتمالی یک نهاد ناظر و قدرتمند وجود دارد که نسبت به آن‌ها سریعاً موضع‌گیری کند. در صورت ادامه این روند می‌توان بهبود ملموسی را در کلیه بخش‌های دیگر مانند بازاریابی و حتی خدمات پس از فروش نیز شاهد بود. شاید این زنگ خطری برای شرکت‌های خصوصی نیز باشد که در صورت دستکاری در قیمت‌ها آینده‌ای نه چندان مطمئن در انتظارشان است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان

برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت‌های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.

آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه‌ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران