Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای در دومین نشست هیئت نمایندگان استان سمنان در شاهرود بیان کرد: ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی در این منطقه بسیار بالا است ولی متأسفانه تاکنون استراتژی مناسب برای ارزش‌افزوده این بخش انجام‌نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نزدیکی استان سمنان به پایتخت، شاهرود می‌تواند بزرگ‌ترین تولیدکننده گل و محصولات گلخانه‌ای و تأمین‌کننده نیازهای تهران باشد، چون تمام زیرساخت‌ها، شرایط اقلیم، و لجستیک در این شهرستان مهیا است برای مثال هر ۲۴ ساعت ۱۱۰ قطار از شاهرود به تهران عبور می‌کند، آیا توانسته‌ایم از این فرصت‌های اقتصادی بهره‌وری لازم را داشته باشیم.

رئیس اتاق سمنان هدف ایجاد تشکل‌ها را انجام کار تخصصی توسط تشکل‌ها بیان کرد و ادامه داد: قانون ایجاد تشکل‌های اقتصادی را به اتاق بازرگانی واگذار و علاوه بر آن در قانون محیط کسب کار ساماندهی تشکل‌ها و ایجاد تشکل را به اتاق داده ولی متأسفانه قانون‌گذار منعی برای ایجاد تشکل‌ها در وزارتخانه‌ها اتخاذ نکرده به‌طوری‌که شاهد آن هستیم که تشکیل تشکل‌های همسو و موازی در حال انجام است که همدیگر را خنثی می‌کنند.

جمعه‌ای اضافه کرد: زمانی یک تشکل قوی می‌شود که بتواند با مجلس و دولت مذاکره کند، لذا این مباحث باید در کمیسیون‌ها و تشکل‌ها مطرح شود، به‌طوری‌که قبل از اجرای قانون باید از بخش خصوصی و تشکل‌ها وابسته نظرخواهی شود تا قانونی تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی افزود: در مجلس قوانینی مانند بند (واو) تبصره ۱۶ را که می‌توانست راهگشا باشد مصوب شد که متأسفانه اجرانشده و یا در برنامه ششم بند (خ) ماده ۳۳ بدهی کشاورزان را سه سال تقسیط و جرایم را ببخشند ولی قانون سلیقه‌ای عمل می‌شود و به نفع خودشان تفسیر و یا طبقه‌بندی می‌کنند درصورتی‌که قانون صراحت دارد.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: موانع کسب کار در کمیسیون‌ها مجلس بسیار موردمطالعه قرارگرفته حال در اینجا یک سوال مطرح می‌شود که آیا اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده با این روش مانع کسب کار است یا نیست، طبق قانون، مالیات بر ارزش‌افزوده باید توسط مصرف‌کننده پرداخت شود ولی در حال حاضر روند پلکانی اجرایی شده است و عملاً مطرح می‌شود که اصناف مستثنا هستند، واقعاً از خود بپرسید تولیدکننده کالای خود را مگر پشت درب کارخانه نمی‌فروشد، این قانون چه حمایتی از تولیدکننده می‌کند، آیا نباید مکانیزمی مانند مالیات بر مصرف نهادینه کنیم.

جمعه‌ای افزود: با نهادینه کردن مالیات بر مصرف مسائلی همانند قاچاق کالا و دیگر مسائل جاری برطرف و شفاف‌سازی مناسب اتفاق خواهد افتد.

رئیس اتاق سمنان خطاب به مدیران مالیاتی گفت: متأسفانه نظام مالیاتی اخذ مالیات از شناسنامه‌دارها که شناخته‌شده و معتبر هستند را اجرایی می‌کند ولی از کسانی که در نظام مالیاتی شناخته نیستند و در لیست پنهان قرارگرفته‌اند نتوانسته مالیاتی اخذ کنند.

جمعه‌ای با تاکید بر اینکه مردم ما سالم هستند و نباید با اجرای قوانین نادرست آن‌ها را اجبار کرد تا دو دفتر مالیاتی برای خود داشته باشند، گفت: سازمان امور مالیاتی باید هر چه زودتر اصلاحات بنیادی را آغاز کند.

کد خبر 4712069

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی سمنان سازمان امور مالیاتی شاهرود هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت