Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@13:51:40 GMT

همه فعاليت‌هاي مديريت شهري بايد شفاف شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۵۳۸

همه فعاليت‌هاي مديريت شهري بايد شفاف شود

خبرگزاری آریا- رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تحقق مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند برنامه ریزی و بودجه شهر‌ها را هدایت کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرتضی الویری در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: با مسئولیت خطیر در اداره شهرها، بهتر می‌دانیم که تداوم حیات فساد در شهر‌ها، چالشی کلیدی است که رسیدگی به آن اولویت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر برای شفاف کردن فرایند‌ها، تلاش مضاعف شده و یکی از نمونه‌های موفق شفافیت، ساماندهی وظایف شورا‌های معماری مناطق در تهران است که بدون توقف و حذف ساختار، تنها ملزم به ثبت تصمیم‌ها در سامانه شهرسازی شدند که مرحله بعدی شفافیت برای آنان، انتشار عمومی اطلاعات است.
الویری با بیان اینکه افشاگری‌ها در چرخه رقابت‌های سیاسی، کارکرد خود را از دست می‌دهد، افزود: مأموریت ما اصلاح فرایند‌های فسادزا در همه ساختارهاست.
وی گفت: تغییر از مدیریت ناهماهنگ شهری به مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری نه فقط زمینه ساز ارتقای خدمات شهری و اجرای صحیح طرح‌های توسعه شهری است، بلکه کمک می‌کند تا نهاد سیاستگذار، مجری و ناظر همگی در کنار هم و به صورت هم افزا فعالیت کنند.
آقای الویری با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری در ابعاد گوناگونی مانند خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط‌زیست و اقتصاد و طرح‌های توسعه شهری تأثیرگذار است، ادامه داد: واگذاری اختیارات به شهرداری‌ها باید بر اساس نظامی یکپارچه صورت گیرد و ابزار اجرا هم به میزان واگذاری وظایف داده شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: معنای مدیریت یکپارچه، الزاما در اختیار گرفتن تمامی امور به دست شهرداری‌ها نیست و می‌توان در سطوح مختلف و گام به گام مطرح و اجرا کرد.
اقای الویری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط دشواری به واسطه تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی قرار داریم و مسئولیت ما سنگین‌تر و خطیر شده است و تجهیز ایمنی و آتش نشانی، تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، مترو، حتی بهسازی خیابان و معابر به واسطه تهیه مواد اولیه و بسیاری موارد دیگر اداره شهر را برای ما گران‌تر و سخت‌تر کرده است.
وی تصریح کرد: با اجماع به سراغ روش‌های نوآورانه و خلاقانه برویم تا مسائل شهری را کم هزینه‌تر حل کنیم و از همه نهاد‌های علمی و دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تقاضا می‌کنم برای اداره بهتر شهر در این شرایط دشوار اقتصادی همراه شوند.
وی گفت: همچنین از همکارانم در مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون اقتصادی نیز می‌خواهم به مدیریت شهری برای اداره بهتر بر مبنای عوارض و بهای خدمات با اصلاحات موردنظر در قانون مالیات بر ارزش افزوده کمک کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعالیت های مدیریت شهری شفافیت الویری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫مجلس۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫مرکز پژوهشها‬⁩ و ⁧‫دیوان محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫دولت تردمیلی۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫واقعیت عینی جامعه‬⁩ و ⁧سفره های کوچک شده مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم:

هر کسی به جز ⁧‫قالیباف‬⁩ ⁧‫رییس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است