Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@15:03:55 GMT

کسری بودجه ۱۹۰۰ میلیاردی در انتظار شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۷۳۶

کسری بودجه ۱۹۰۰ میلیاردی در انتظار شهرداری تهران

مجید فراهانی در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش خزانه‌داری از حساب‌های درآمد و هزینه‌های شهرداری تهران در چهار ماهه نخست سال و افزایش معنادار هزینه‌های دفتر شهردار اظهار داشت: این گزارش‌ها باید با جزئیات بیشتری ارائه تا امکان ارزیابی دقیق‌تر فراهم شود بخصوص رقم‌هایی که افزایش معنادار دارند وبرای ارزیابی به جزئیات بیشتری نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته مهمی که در این گزارش وجود داشت، تحقق ۹۰ درصدی درآمدها است یعنی ۱۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده، محقق نشده و اگر همین روند ادامه پیدا کند، از بودجه ۱۹ هزار میلیاردی، ۱,۹۰۰ میلیارد تومان محقق نخواهد شد و باتوجه به اولویت هزینه‌های جاری معمولاً این میزان کسر اعتبار، از پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل عمومی کسر می‌شود.

انقباض درآمدهای حوزه شهرسازی

فراهانی تأکید کرد: باید تلاش کنیم ردیف‌های درآمدی که در مصوبه بودجه پیش‌بینی شده، محقق شود به ویژه درآمدهای حوزه شهرسازی که بر اساس تحلیل‌های مالی اقتصادی با سخت گیری ها و بخشنامه‌های صادره در این حوزه انقباض درآمدی به وجود خواهد آمد و لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم برای گشایش درآمدی در شش ماهه دوم‌سال حاصل شود.

گزارش میزان جذب سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی به شورا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه ضروری است شهرداری به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار جدید باشد، گفت: شهرداری باید گزارش‌هایی در خصوص برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه ایجاد درآمدهای پایدار جدید شده، به شورا ارائه کند. همچنین توجه ویژه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های عمومی، از نکات دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر راه نجات شهرداری، استفاده از این سرمایه‌ها است که از ماه آینده لازم‌است شهرداری میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های عمومی و خصوصی را اعلام کند.

شرکت‌های زیان منحل یا ادغام شوند

وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌ها در شهرداری افزود: این کاهش هزینه‌ها باید به دنبال افزایش بهره‌وری باشد و در گزارش‌های ارائه شده، این موضوع مورد توجه قرار گیرد. همچنین تغییر ساختار، یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌ها است. با این میزان نیروی انسانی که تنها سالیانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باید صرف حقوق و دستمزد شود، بدون‌تغییر ساختار وفرایند انجام فعالیت‌ها امکان تحول جدی در کاهش هزینه وجود ندارد.

وی پیشنهاد کرد: با اصلاح ساختار و ادغام شرکت‌ها و انحلال شرکت‌های ضررده، از هزینه‌های شهرداری کاسته شود.

فراهانی توضیح داد: ۵۵ درصد نیروی انسانی در شهرداری، در شرکت‌ها و سازمان‌های آن حضور دارند و بخش عمده‌ای از هزینه‌های جاری، در این شرکت‌ها صرف می‌شود بنابراین لازم است شرکت‌های زیان‌ده، حذف و شرکت‌هایی که بهره‌وری ندارند، ادغام شوند و با اصلاح فرایند انجام کارها قدم‌های عملی و مهم در بهره وری برداشته شود.

مدیریت درآمدها برای مقابل با تکان‌های اقتصادی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد: معاونت مالی در شهرداری باید به اقتصاد شهر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد و برای ذخیره منابع، برنامه‌ریزی کند تا در زمان تکان‌ها و تنش‌های اقتصادی، از محل این ذخیره بتواند شهر را با کمترین اداره کندو با پیش بینی احتمالی افت شدید درآمدها در هنگام بحران کمترین تنش به اداره شهر وارد شود.

۲۳۴۷۲۳۱ کد خبر 1296752

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجید فراهانی شورای شهر تهران شهرداری تهران بودجه محمدجواد ظریف ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم بنگلادش فدراسیون فوتبال سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود تلاش‌های مدیریت شهری در دوره فعلی در راستای صیانت از درختان و فضای سبز تهران، هجمه‌هایی درخصوص قطع درختان به شهرداری تهران وارد شد. مرور کارنامه فضای سبز مدیریت شهری ششم نشان می‌دهد که نه‌تنها عزمی برای قطع درختان و نابودی فضای سبز تهران وجود ندارد، بلکه اقدامات خوبی هم در حوزه فضای سبز صورت گرفته است. همچنین شهرداری تهران برخوردهای جدی با متخلفان حقیقی و حتی حقوقی داشته است که در ادامه به اهم اقدامات این حوزه اشاره می‌کنیم.

مقابله با تخریب بوستان اقاقیا

بهمن سال گذشته بود که قطع درختان بوستان اقاقیا جنجال به پا کرد. ماجرا این بود که مدیران یکی از مجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بخشی از بوستان اقاقیا را در محله داوودیه فنس‌کشی و ۶۰ درخت را قطع کردند. شهرداری بلافاصله وارد عمل شد و فنس‌ها را نصب کردند و درختان دوباره کاشته شدند.

جوان‌سازی‌ خیابان ولیعصر

درختان خیابان ولیعصر(عج) همواره در معرض تخریب برج‌سازها و متخلفان ساختمانی قرار داشته و دارند. قطع درختان این خیابان به بهانه‌های مختلف همواره از موضوعات رسانه‌ها بوده و هست. اواسط سال ۱۴۰۱قطع ۱۰ اصله درخت مقابل یک ملک خبرساز شد و باز هم شهرداری تهران را به اهمال‌کاری متهم کردند. درحالی‌که شهرداری پس از پیگیری موضوع از مالک به مراجع قضایی شکایت کرد و مقرر شد مالک ۱۱۷میلیارد تومان جریمه بپردازد و بیش از ۱۰۰اصله درخت هم در این خیابان غرس کند. همچنین در این دوره به جای درختان خشک‌شده و آفت‌زده خیابان ولیعصر(عج) چند هزار اصله درخت جوان کاشته شد.

حفظ درختان مؤسسه ژئوفیزیک‌دانشگاه تهران

موضوع قطع ۵۰درخت و جابه‌جایی ۲۰۰نهال مؤسسه ژئوفیزیک‌ دانشگاه تهران فروردین ۱۴۰۱مطرح شد که درنهایت با پیگیری‌ و پافشاری شهرداری تهران، مسئولان دانشگاه تهران از اقدامات خود عقب‌نشینی و ادعا کردند، اقدام این مؤسسه در جابه‌جایی درختان با مجوز قانونی و در راستای توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه بوده است اما با تلاش شهرداری این کار متوقف شد.

شکایت از کاخ سعدآباد به‌ خاطر قطع درخت

آخرین روزهای آبان ۱۴۰۲تصاویری از درختان قطع‌شده کاخ سعدآباد منتشر شد. گرچه روابط‌عمومی مجموعه سعدآباد در واکنش به این موضوع اعلام کرد تنها ۳اصله درخت خشکیده و آفت‌زده قطع شده‌اند اما شهرداری تهران بازهم پیگیر ماجرا شد و از مجموعه کاخ سعدآباد بابت این کار شکایت کرد.

تابلوی درخت در متروی بهارشیراز

حفاظت از درختان شهر تنها به نظارت و پیگیری قانونی محدود نمی‌شود؛ گاهی با یک ابتکار کوچک نیز می‌توان در مسیر حفظ محیط‌زیست شهر قدم برداشت؛ اقدامی که در زمان افتتاح متروی بهار شیراز از سوی شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت. در این ایستگاه ۲اصله درخت قدیمی وجود دارد که اطراف آنها با محفظه شیشه‌ای پوشانده‌ و به یک تابلوی زیبا و خیره‌کننده تبدیل شده است.

ممانعت از خشک‌شدن درختان مجموعه انقلاب

تعدادی از درختان مجموعه انقلاب در ادوار گذشته خشکانده و قطع شدند و گویا مدیریت شهری هم این موضوع را پیگیری نکرده است. در این دوره اعضای شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواستند تا این موضوع را پیگیری کند و مانع از تکرار این اقدام در مجموعه انقلاب شود. شهرداری تهران هم موضوع را به‌صورت حقوقی و قانونی پیگیری کرد و شکایت از این مجموعه همچنان در چرخه پیگیری است.

کد خبر 847214 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران گیاهان و درختان

دیگر خبرها

  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد