Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@03:54:41 GMT

جذب دانشجو بر اساس نیازها صورت گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۷۴۲

جذب دانشجو بر اساس نیازها صورت گیرد

یعقوب محمدی‌فر روز پنجشنبه در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور افزود: ظرفیت خاصی در دانشگاه های این منطقه وجود دارد و باید در بخش آموزش عالی بهره برداری اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اگر اکوسیستم تحصیلی و دانشگاهی تاسیس نکنیم نمی‌توانیم از علم بهره‌وری داشته باشیم.

محمدی‌فر با بیان اینکه در بخش گردشگری در همدان توجه ویژه ای شده است، عنوان کرد: آمار نشان می دهند چهار استان همدان، کرمانشاه، لرستان و ایلام در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری در یک حد هستند و می‌توانند با هم توسعه پایدار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع نزدیک به ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی، آزاد اسلامی و فرهنگیان منطقه سه کشور تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان بیان کرد: از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجوی کشور سهم منطقه سه مناسب است.

محمدی فر گفت: در استان همدان ۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و در چهار استان غرب کشور سهم دانشگاه های دولتی بیشتر از دانشگاه های غیر دولتی است که این قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه نمودار کیفی مقالات علمی ما از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: در رشته های شیمی، مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و ریاضیات در حوزه ISI بیشترین مقالات ارائه شده است.

محمدی‌فر ادامه داد: در رنکینگ دانشگاه ها در ISC دانشگاه بوعلی سینا در رتبه هشت کشور، دانشگاه رازی در بین رتبه ۱۶ تا ۲۲، دانشگاه لرستان بین ۳۱ تا ۴۰ و دانشگاه ایلام نیز بین ۴۱ تا ۵۰ کشور قرار دارند.

وی عنوان کرد: دانشگاه های ما از بسیاری از مشکلات صنعت ما بی خبر هستند و صنعت نتوانسته برای حل مشکلات خود به دانشگاه‌ها اعتماد کند.

۹۹۰۴/۲۰۸۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر دانشجو رئیس دانشگاه شیمی کشاورزی مقالات علمی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس