Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مسئولان باید دنیاگرایی را از دلشان بیرون کنند گفت: ثروت‌اندوزی و دنیاپرستی سبب می‌شود تا کسانی که روزی در کنار دین بودند در مقابل امام و ارزش‌های دین بایستند. ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی در جمع عزاداران اباعبدالله(ع) در حسینه ثارالله کرمان با اشاره به اهداف حرکت امام حسین(ع) در محرم سال 60 هجری اظهار داشت: شرایط آن روز جامعه اسلامی امام حسین(ع) را مجبور به جهاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انگیزه قیام امام حسین(ع) را اصلاح امت پیامبر(ص) و اصلاح جامعه اسلامی آن زمان عنوان کرد و بود گفت: جلوی انحرافات در جامعه‌ بعد از پیامبر(ص) گرفته نمی‌شد و این مسئله سبب شد تا اباعبدالله(ع) برای احیای فریضه امر به معروف جان خود را هم نثار کند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در روز عاشورا کسانی در برابر اهل‌بیت رسول‌الله(ص) ایستادند که روزی یار و همراه پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بودند افزود: در واقعه عاشورا کسانی در سپاه یزید حضور داشتند که علت حضور آنها در برابر امام حسین(ع) جای تامل دارد.  

امام جمعه کرمان: دولت باید پیشگام مبارزه با فساد باشدامام جمعه کرمان: مدیران باید نسبت به مسئولیت‌ها و وظایف خود شناخت درستی داشته باشندقدردانی آیت‌الله علم‌الهدی از مقابله دستگاه قضا با جریان قدرت و ثروت با حرکتی اندیشمندانه

وی با اشاره به اینکه در واقعه عاشورا مشاهده می‌کنیم همان‌هایی که به حسین(ع) نامه نوشتند و او را دعوت کردند که به کوفه بیاید همان‌ها آمدند و علیه اباعبدالله(ع) شمیر کشیدند گفت: همه اینها ریشه در دنیاگرایی دارد.

شیرازی با یادآوری اینکه طلحه و زبیری که روزی در کنار پیامبر(ص) در برابر دشمنان دین جنگیدند روزی هم در مقابل علی(ع) در برابر مبانی و ارزش‌های دین ایستادند بیان کرد: مسئولان باید به این درس‌های عاشوایی توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید دنیاگرایی را از دلشان بیرون کنند تصریح کرد: اگر عشق به دنیا جایگزین عشق به خدا شود سبب می‌شود تا علیه اسلام، علیه امام و علیه مبانی اسلام بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه روضه اباعبدالله(ع) این درس‌های بزرگ را به ما می‌دهد افزود: کسانی که روزی در کنار دین بودند ثروت‌اندوزی و دنیاپرستی سبب شد تا در مقابل امام(ع) و ارزش‌های دین ایستادند.

وی با اشاره به اینکه حادثه عاشورا به ما درس می‌دهد بیان کرد: عاشق حسین ابن علی(ع) نگاه آخرتگرایی دارد و چنین نگاهی است که باعث می‌شود یک جوان 13 ساله بگوید مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است.

شیرازی با بیان اینکه در زمان جنگ نوجوانانی را داشتیم که برای آنکه توفیق شهادت نصیبشان شود به درگاه خدا التماس می‌کردند گفت: باید کاری کنیم که روز قیامت جلوی امام و شهدا شرمنده نباشیم.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

فرازی از زیارت عاشورا گویای آن است که باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در فرازی از زیارت عاشورا می‌خوانیم «فَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْكُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ أَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللّٰهُ فِیها، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتالِكُمْ»؛ یعنی خدا لعنت کند امّتی که بنای ستم و بی‌داد بر شما اهل‌بیت را بنیان کردند و خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبه‌هایتان برکنار نمود، مرتبه‌هایی که خدا شما را در آن‌ها جای داد و خدا لعنت کند امّتی که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان را که امکانات و توان جنگ با شما را برای ایشان تدارک دیدند،

در این بخش از زیارت عاشورا 4 مرتبه به چهار گروه لعن فرستاده می‌شود:
1. آنها که اساس ظلم و جور را علیه اهل بیت علیهم‌السلام بنا کردند و آن را عادی‌سازی کردند  2. آنها که اهل بیت را از جایگاهشان منع کردند و مقامی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زائل کردند   3. آنها که  دست به قتل ائمه زدند   4. آنها که عامل و زمینه‌ساز قتل عترت شدند.

توطئه معاویه و خط نفاق در بسترسازی واقعه عاشورا عیان بود

این فراز از زیارت عاشورا گویای آن است که واقعه غمبار کربلا دارای پیشینه‌ای عمیق است. فارغ از اینکه به صورت مصداقی به تاریخ قبل از رویداد عاشورا بپردازیم، همین گزاره‌ها در زیارت عاشورا کافی است انسان را با حقیقت ماجرا آشنا کند؛ یعنی باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. این دو گزاره اول، اساس ماجرای شهادت رساندن امام حسین علیه‌السلام را نشان می‌دهد.

خلاصه وضعیت امت اسلام از رحلت نبوی تا قیام حسینی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • صعود گل گهر، هوادار و چادرملو و ملوان /تراکتور یک - ذوب‌آهن یک/ استقلال ملاثانی یک- سپاهان یک
  • صعود گل گهر، هوادار و چادرملو و ملوان /تراکتور یک - ذوب‌آهن یک/ استقلال ملاثانی صفر- سپاهان یک
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد