Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 14 در آیین امینانه نیات واقفان بانه با اشاره به اهمیت جایگاه وقف اظهار کرد: وقف در کردستان جایگاه خاصی دارد و نیت واقفان بر امور خیریه است که با در جامعه بیشتر نمود پیدا کند.
وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی افزود: دشمنان خارجی با تحریم های اقتصادی می‌خواهند کشور را تحت فشار قرار دهند و مزدوران نیز در داخل با تبلیغات منفی به دنبال تضعیف نظام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: باید به خودمان ببالیم رهبری مقتدر داریم چراکه راهنمایی‌های ایشان باعث شکست دشمنان شده و اقتدار نظام اسلامی روز به روز در جهان بیشتر می‌شود.
وی در راستای توسعه امور خیریه باید فرهنگ وقف با بهره‌گیری از برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی در زندگی روزمره مردم نهادینه شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به منزلت ماه محرم بیان کرد: اهمیت این ماه و مقام و منزلت امام حسین(ع) آنقدر زیاد است که در احادیث و روایات سفارش بسیاری درباره آن شده است.
وی عنوان کرد: حرکت‌های ظلم ستیزی به تأسی از فرهنگ عاشورا در دنیا شکل گرفته و در حال ترقی بوده و بسیاری از این حرکت‌ها به وسیله غیرمسلمانان استمرار پیدا کرده است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: باید شعائر دینی و از جمله فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نمود پیدا کند و اهداف امام حسین(ع) در جامعه تبیین شود.
وی در پایان یادآور شد: باید مبلغان به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در منابر توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی، قانونی و شرعی ماست.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی آیت الله حسینی شاهرودی وقف ماه محرم بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تقدیر از معلمان باید به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه ما نهادینه و جایگاه و نقش معلمان همواره والا نگه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: معلمان همواره در طول ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌ و نقش آن‌ها همیشه سازنده بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوع و متعددی برای هفته بزرگداشت مقام معلم در استان پیش‌بینی شده است، افزود: برنامه شناسایی معلمان نمونه و عوامل کیفیت بخشی و اجرایی از جمله این برنامه‌ها بوده که در چهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در مرحله اول بیش از ۴۵۰۰ نفر از معلمان نمونه استان در سطح مدرسه شناسایی شدند که ۲۵۰۰ نفر از آنها به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: ۵۱ نفر معلم نمونه به مرحله استانی و در نهایت چهار نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند که یک نفر از آنها آقای آرمان حسنی از منطقه زیویه به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد.

وی تصریح کرد: از جمله دیگر برنامه‌های این هفته دیدار فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری است که از استان کردستان ۴۰ نفر فردا (چهارشنبه) با رهبری دیدار خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به نواختن زنگ سپاس معلم در استان، گفت: این برنامه نیز امروز همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدرسه شهیده مقبل سنندج به اجرا درآمد.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در کردستان و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی تصریح کرد: تقدیر از معلمان نمونه، تکریم و دیدار با فرهنگیان بازنشسته، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برپایی میز خدمت و سخنرانی مدیران آموزش و پرورش در پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز برای هفته گرامیداشت مقام معلم در استان تدارک دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: برنامه نمادین گرامیداشت هفته معلم نیز روز سه‌شنبه آینده _هیجدهم اردیبهشت_ در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

ناظمی‌جلال گفت: هدف ما این است که تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه ما نهادینه شده و جایگاه و نقش معلمان همواره والا نگه داشته شود.

کد خبر 749350

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن