Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این خبر گفت: با بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷ ، استان سمنان با پرداخت تسهیلات به تعداد ۸۷۹ طرح و واحد تولیدی استان از لحاظ تعداد پرداخت در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید در مجموع به ارزش ۹۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است که استان سمنان از لحاظ میزان پرداخت با تحقق ۸۷ درصد سهم پرداختی پس از استان البرز رتبه دوم در کشور را داراست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن تقدیر از عملکرد بانکهای عامل و دستگاه های عضو کارگروه در پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی اظهار داشت : از مجموع طرح های پرداخت شده تسهیلات ۱۵۰ واحد به ارزش ۸۱۴۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۲۹ واحد به ارزش ۱۴۷۵ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی گفت: در این فرایند بیش از ۲۳۰۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید شدند که ۱۴۶۶ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۵هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که استان سمنان در رتبه بندی کشوری از نظر تعداد متقاضیان و تعداد معرفی به بانک توسط کمیته بررسی رتبه نخست و از نظر مبلغ معرفی به بانک پس از استان البرز رتبه دوم می باشد.

بهروز اسودی پرداخت این حجم تسهیلات به واحدهای تولیدی را عامل مهمی در رونق تولید استان دانست گفت: دستور العمل اجرایی تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ با مشخص شدن سهم استان بزودی ابلاغ خواهد شد و امیدواریم این روند خوب در سالجاری نیز ادامه یابد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل استان ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه تعداد ۸۵۹ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ، ۱۹۰۵ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۴درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

وی اذعان داشت : در پایان این نشست مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی تعداد ۹ واحد تولیدی استان بررسی و درخصوص اعطای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی بحث و تصمیم گیری شد.

 

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان البرز استان سمنان سازمان صنعت معدن و تجارت استان کشاورزی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با بانک‌ها پیرامون پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: حدود ۵ هزار و ۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند که انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحد‌های روستایی در سطح کشور ۵۵ درصد بوده، اما در استان ۶۲ درصد است که نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است. روستا بر کوتاه شدن زمان پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان تاکید کرد و گفت: بانک ها موظفند زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را ، کاهش کنند. وی به نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان تاکید کرد و گفت: تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود. به گفته معاون استاندار در جلسات کارگروه امور زیربنایی طرح‌های گردشگری مصوب می‌شوند و اعتبار دریافت می‌کنند، اما این اعتبارات در جای درست خود هزینه نشدند که حوزه مسکن نباید اینگونه باشد.  روستا با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد‌های خسارت دیده در زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی سخت گفت: از مجموعه یک هزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله دچار خسارت شد ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است که در حال پیگیری اختصاص اعتبار به این واحد‌ها هستیم. مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳ درصد واحد‌های مسکن روستایی مقاوم سازی شدند و در صورتی که تسهیلات بانکی پرداخت شود به ۷۲ درصد خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند