Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید احمدزاده، فرزند حسن و بتول، یکم آبان ۱۳۴۵، در روزهای نزدیک به نیمه رجب و روز ولادت امیرالمومنین(ع)  در شهرستان سمنان در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی دیده به جهان گشود و چون در این ماه فرخنده به دنیا آمد پدر و مادرش نام او را به یاد فرزند امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) محسن نهادند.

این شهید بزرگوار،چهارمین فرزند خانواده بود و دوره  ابتدایی و راهنمایی را نیز در سمنان گذراند و در دوره مدرسه تیزهوش و ممتاز بود، اما چون کشور درگیر جنگ ناجوانمردانه بود به کمک همرزمانش در میدان نبرد حق علیه باطل شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید احمدزاده به دلیل هوش و استعداد و چابکی خوبی که داشت، به عنوان پیک گردان در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) مشغول به خدمت در خط مقدم جبهه شد.

این شهید جلیل القدر، حدود ۱۸ ماه شجاعانه در کنار همرزمانش به دفاع از خاک میهن اسلامی پرداخت و سرانجام در بیست و دوم بهمن ۱۳۶۴ در عملیات غرورآفرین والفجر هشت در منطقه اروند رود جزیره ام‌الرصاص به خیل دوستان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار، بعد از مدتی در عملیات تفحص سال ۱۳۷۴ به میهن اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) سمنان به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.

با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملیات والفجر۸ سمنان ایثار و شهادت شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد

به مناسبت روز جهانی کارگر یادواره ۴۵ شهید کارگر شهرستان تربت جام در محل مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) این شهرستان برگزار شد‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت جام، به مناسبت روز جهانی کارگر یادواره 45 شهید کارگر شهرستان تربت جام با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، فرماندار، امامان جمعه و جماعات، مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی و انتطامی،کارگران و اقشار مختلف مردم به همت ستاد گرامی داشت هفته بزرگداشت کار و کارگری و بسیج کارگری باشکوه خاصی در محل مسجدحضرت موسی بن جعفر(ع) این شهرستان برگزار شد‌.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره 45 شهید حوزه کار و کارگری و بزرگداشت روز کارگر و تقارن آن با هفته مقام معلم و سلامت، افزود: شهدا بالاترین مقام را در نزد خداوند دارند و  ما نیز در مقابل شهدا و خانواده آنان و مجاهدین عرصه اقتصادی سر تعظیم می‌کنیم، شهدا در بهترین موقعیت قرار دارند و خداوند عاشق شهدا است.

حجت الاسلام غلامی افزود: دشمن مدام در حال طراحی نقشه برای نابودی جمهوری اسلامی است و تنها راه مبارزه با دشمنان جهاد و مبارزه است، عرصه کار و کارگری و عرصه تلاش و کوشش در کشور ایجاد قدرت می‌کند و قدرت هر نظام به بخش کارگری است.

وی ادامه داد:قوام جامعه به کار جهادی است اما مدیران در حوزه کار و کارگری باید امنیت شغلی، بیمه و مهارت افزایی کارگران را فراهم کنند.

غلامی خطاب به کارگران خاطرنشان کرد: کارگران باید به کار خود ارزش قائل شوند،کار را امانت بدانند و از کم کاری پرهیز کنند و در محیط کار انضباط و احساس مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی