Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@03:34:47 GMT

افغانستان، صاحب جوان ترین مربی جهان!

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۲۶۰۱

انوش دستگیر سرمربی تیم ملی افغانستان با 29 سال سن جوان ترین مربی در بین تیم های حاضر در مقدماتی جام جهانی قطر است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی افغانستان در اولین بازی خود در مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم میزبان یعنی قطر رفته است. نکته جالب این که سرمربی افغان ها مرد 29 ساله ای است که تجربه بسیار کمی را دارد اما با این حال محبوبیت زیادی نزد فوتبال دوستان افغانستانی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انوش دستگیر 29 ساله جوان ترین مربی در بین 211 تیم ملی است که برای صعود به جام جهانی قطر تلاش می کنند. او از سال گذشته هدایت افغان ها را برعهده دارد.

 

او تنها سه سال فوتبال حرفه ای بازی کرد و 4  بار هم پیراهن تیم ملی کشورش را پوشید. سپس به عرصه مربیگری روی آورد تا آن چه در دانشگاه یوهان کرویف آموخته را به هم‌میهنانش آموزش دهد.

 

افغانستان در مقدماتی جام جهانی باید مقابل قطر، بنگلادش، هند و عمان باید دیدار کند. از این گروه صعود قطر به جام جهانی قطعی است و در صورتی که این تیم صدرنشین گروه شود، احتملا تیم دوم به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود می کند. بنابراین افغانستان شانس رقم زدن شگفتی را دارد.

 

جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتسال افغانستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتسال افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان،حسرت ما و جام جهانی

 تیمی که در اولین حضورش در جام ملت‌ها مسافر جام جهانی شد. تیم ملی افغانستان برای ما مهم بود؛ چون معماری آن کاملاً ایرانی بود و تمام سنگ‌های گرانقیمت آن از دل خاک پرگهر خراسان بیرون کشیده شده بود. مجید مرتضایی و حمید معصومیان در تایلند کاری کردند کارستان.

آن‌ها از کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد جواهراتی را برای تزئین تیم ملی افغانستان جمع کردند که سال‌ها در بستر بی‌توجهی خاک می‌خوردند. حقیقت این است که افغانستان خسته از سال‌ها جور و ستم امروز به فرزندانی که در این خاک رشد کرده‌اند می‌بالد و این هنر مردان ایرانی بود که غرور جریحه‌دار شده افغان‌ها را به دست خودشان التیام بخشیدند.

صعود افغانستان به جام جهانی نشان داد خراسان بزرگ چقدر در بازیکن‌سازی و مربی‌سازی ظرفیت و توانایی دارد و چقدر مدیران ورزش و البته مسئولان رده بالا در حق جوانان این شهر با تصمیم‌های عجیب جفا کرده‌اند. واقعیت تلخ ماجرا این است که علاوه بر تیم ملی افغانستان هنوز هم می‌توان تیم ملی دیگری از دل شمال‌شرق ساخت و به جام جهانی فوتسال فرستاد.

در فوتبال هم البته که همین است. اگر درایت و دوراندیشی در ورزش خراسان بود، امروز نباید شاهد جولان تیم‌هایی چون خوشه طلایی ساوه در مخمل استادیوم‌های مشهد می‌بودیم. مشهد هنوز هزاران مرتضایی و معصومیان دارد و هنوز می‌توان از دل آن با هنر مدیریت صحیح چند تیم فوتبال و فوتسال باشگاهی در حد آسیا سبز کرد. افسوس که در تمام این سال‌ها استعدادهای شگرف این خطه در آتش جنگ‌های سیاسی – مدیریتی سوختند و امروز جز تلی از ناکامی و حسرت برای ورزش مشهد باقی نمانده است.

آمار می‌گوید قهرمان جام ملت‌های آسیا مشهد بود.علاوه بر احسان اصولی به عنوان رئییس کمیته فوتسال فدراسیون، تیم ملی ایران چند بازیکن مشهدی و تیم ملی افغانستان سه مربی مشهدی  داشت و شاکله اصلی‌اش را بازیکنان قد کشیده در کوچه‌پس‌کوچه های گلشهر مشهد تشکیل می‌دادند. پس صعود افغانستان باید تلنگری جدی باشد برای آن‌ها که خودشان را به خواب زده‌اند و بیدار هم نمی‌شوند.

محمدجواد رستم‌زاده

دیگر خبرها

  • کیران مک کنا، گزینه جانشینی دزربی در صورت جدایی این مربی ایتالیایی از برایتون
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی