Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، هادی شوشتری در جمع پیشکسوتان جامعه هنری و مسئولان انجمن های فرهنگی شهرستان قوچان حضور یافت و در این جلسه کمبودها و مشکلات هنرمندان در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی مطرح شد.

شوشتری در این نشست با بیان این مطلب که در مجموعه وزراتخانه های کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط و ضعیت خاصی  به لحاظ بودجه ای دارد، اظهار داشت: در کل کشورو استان های مختلف در حوزه های فرهنگی-هنری با یک وضعیت مشابه ای مواجه هستیم و مطالبات به حق هنرمندان باید پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به علت عدم صدور مجوز برای کنسرت های موسیقی و مشکلات بوجود آمده در این زمینه ها اشاره کرد و گفت:بهم خوردن کنسرت ها یک جریان عمومی در کشور بود و کنسل شدن کنسرت استاد شهران ناظری باعث شد تا جلوه ی نامطلوبی از قوچان در سطح کشور متبادر و منعکس شود. 

هادی شوشتری با عنوان این مطلب که ما در تالار های رودکی و برج میلاد تهران، برنامه هایی را با هدف ارائه فرهنگ، موسیقی، عترت و معارف قوچان برگزار و اجرا کرده ایم، اعلام کرد: ما برای برگزاری برنامه های کشوری و بین المللی در هر جایی، همراه هنرمندان شهرستان هستیم و بعد از جمع بندی های شهرستانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تسهیل‌گری در امور وزارتی و سفارتی را به عهده می‌گیریم تا هنر اصیل قوچانی بیشتر و بهتر دیده شود. 

وی همچنین از کمبود مکان که یکی از مطالبات مشترک تمام  هنرمندان برای انجام فعالیت های هنری است خبرداد و خاطرنشان کرد: مطابق صبحت های مطرح شده با مسئولین شهرستانی به این نتیجه رسیده ایم که باید 

 ساختمان جدیدی برلی اداره فرهنگ و ارشاد قوچان ساخته شود و ساختمان فعلی به انجمن ها اختصاص داده شود تا این مشکلات نیز در خصوص کمبود فضا و مکان برطرف گردد. 

نماینده مردم قوچان و فاروج با اشاره به پتانسیل‌های بالای هنری در قوچان و بیان موضوع با مسئولان کشوری، گفت: نشریه هنری باغ خبوشان استاد محمد معین فر در شهرستان در حد و قابل رقابت بانشریه بخارا علی ده باشی است و این موضوع را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تایید می نماید. 

وی در خصوص جذب بودجه برای ادامه کار پروژه ی مجتمع فرهنگی و هنری در قوچان گفت:در زمان وزارت علی جنتی موضوع کمبود مکان برای فعالیت های هنری در قوچان مطرح شد و بر خلاف مخالفت های کشوری در خصوص انجام این پروژه ما با رایزنی های صورت گرفته این پروژه را کلنگ زنی کردیم. 

وی در این خصوص، ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود بودجه را برای ادامه ی ساخت این متجمع حل نموده و بزودی شاهد ادامه کار ساخت متجمع خواهیم بود. 

هادی شوشتری ضمن پیشنهاد برگزاری همایش های بزرگداشت هنرمندان بصورت مدون در قوچان تصریح کرد: هر دوماه، یک بار همایشی در حوزه بزرگداشت یکی از هنرمندان قوچان، بصورت مداوم برگزار شود و ما نیز در تامین اعتبار این بزرگداشت ها کمک خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برج میلاد فرهنگ و هنر مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد