Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایکل لودویگ» روز پنجشنبه در دیدار و گفت وگو با «پیروز حناچی» شهردار تهران که در ساختمان شهرداری وین برگزار شد، اظهار کرد: در مناسبات دو پایتخت مشکلات روزمره مردم مد نظر است و چالش‌های ایدئولوژیک و سیاست های بین الملی مطرح نیست.

«پیروز حناچی شهردار تهران دوشنبه شب گذشته در راس هیاتی از مدیران شهری و شورا به دعوت «لی یونگ» مدیر کل یونیدو و همتای اتریشی خود وارد وین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکنون با مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و دبیرکل مجمع شهرهای اروپایی ملاقات کرده و بر اساس برنامه اعلام شده راهی آلمان خواهند شد تا با شهردار برلین هم دیدار کنند. محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز حناچی را دراین سفر همراهی می کند.»

شهردار وین گفت: ما شهردار ها می‌توانیم در این زمینه خیلی نزدیک به هم کار کنیم و این مساله می‌تواند تکمیلی برای سایر سیاست ها باشد.

لودویگ با اشاره به اسناد و موافقتنامه های همکاری دو پایتخت تصریح کرد: چند سالی است که روابط و تبادل تجارب بسیار خوبی میان تهران و وین برقرار است و گفت وگو های زیادی در حوزه های مختلف از جمله شهرهای هوشمند انجام شده است.

وی ادامه داد: تهران شهری بزرگ و تاریخی است که به مراتب از وین بزرگتر است و البته وین دومین شهر بزرگ اروپا ‌و مقر نهادها و موسسات بین المللی مختلفی است که دراین زمینه علاقه مندیم تجربیات موثری بین شهرداری های دو شهر مبادله شود. همکاری در صنعت گردشگری و حل مشکلات شهری از جمله حمل و نقل عمومی و پسماند از جمله مواردی است که در دستور کار دو طرف برای گسترش و توسعه همکاری ها وجود دارد.

شهردار وین ملاقات با شهردار تهران را گامی مهم در راستای گسترش همکاری های نزدیک و تبادل کاری عنوا کرد و افزود: از نظر من شهرداران خیلی به مردم نزدیک هستند و اطلاع بیشتر و دقیقی از دغدغه های مردم دارند.

«پیروز حناچی» شهردار تهران هم در این دیدار گفت: محدودیت هایی که معمولا بین دولت ها وجود دارد بین نهادهای عمومی ، مردمی و سازمان های غیر دولتی نیست و با توجه به سابقه همکاری های مشترک تهران و وین، درصدد گسترش و افزایش سطح همکاری ها در بخش های پسماند، هوشمند سازی و حمل و نقل عمومی هستیم.
شهردار تهران در ادامه سفر خود به اتریش، صبح امروز(پنجشنبه) صبحانه را میهمان «مایکل لودویگ» شهردار وین در ساختمان شهرداری پایتخت اتریش بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی وین شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر

شهردار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: امسال برای نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی بافت تاریخی بوشهر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، بافت تاریخی بوشهر با قدمت بیش از 2 قرن را از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهر دانست و افزود: بافت تاریخی بوشهر با مساحت 38 هکتار شامل 4 محله شنبدی، کوتی، دهدشتی و بهبهانی است که ساختمان‌های آنها با معماری زیبا ظرفیت مهمی برای گردشگری فراهم کرده است.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در این بافت بیش از 900 ساختمان وجود دارد گفت: بوشهر در دوران قاجار مهم‌ترین بندر تجاری ایران به شمار می‌رفت و بافت بوشهر مرکز فعالیت مشروطه‌خواهان بوشهری بود و یک ساختمان نیز به این نام وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه بیش از 10 درصد ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر به ثبت آثار ملی رسیده است، یادآور شد: 90 ساختمان و بنای تاریخی در بافت تاریخی بوشهر در آثار ملی به ثبت رسیده که نشان از جایگاه ویژه آن است.

وی مرمت و بازسازی خانه مشروطه در بافت بوشهر را یکی از برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: این ساختمان ثبت ملی شده و 120 سال قدمت دارد و برای مرمت آن 6 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهردار بوشهر تکمیل مرمت ساختمان تاریخی بیلیارد را از دیگر طرح‌ها در بافت تاریخی بوشهر اعلام و خاطرنشان کرد: برای تکمیل گذر و روشنایی این بافت طرح‌های لازم تدوین شده و در حال اجراست و در مجموع امسال 20 میلیارد تومان در بافت بوشهر هزینه می‌شود.

وی توجه به بازآفرینی این بافت تاریخی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: استقرار شهرداری در بافت تاریخی بوشهر مورد توجه شورای شهر بوشهر قرار گرفته است که با تحقق این مهم طرح‌های مورد نظر عمرانی و زیرساختی توسعه می‌یابد.

حیدری با اشاره به بازسازی برخی ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر گفت: امسال برای نوسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی این بافت 20 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک