Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@16:25:36 GMT

عملیات پهپادی ارتش یمن علیه اهداف نظامی در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۳۰۱۱

عملیات پهپادی ارتش یمن علیه اهداف نظامی در عربستان

یگان موشکی ارتش یمن فرودگاه نجران در جنوب عربستان سعودی را با چندین موشک «بدر 1» و پایگاه هوایی «ملک خالد» این کشور را با پهپاد «قاصف» هدف گرفت.

به گزارش مشرق، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با تعدادی موشک بالستیک «بدر ۱» فرودگاه نجران عربستان سعودی و یا پهپاد «قاصف k2» پایگاه هوایی «ملک خالد» این کشور را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صفحه توییتر خود نوشت، موشک‌های مذکور آشیانه هواپیماهای جنگی و شناسایی و دیگر اهداف نظامی در این فرودگاه را هدف قرار دادند که در پی آن فرودگاه به حالت تعطیل در آمده است.

بیشتر بخوانید: توجه دیر هنگام به توطئه امارات علیه یمن ۳۰ کشته و مجروح در حمله موشکی یمن به مزدوران سعودی

وی افزود: این اقدام در چارچوب پاسخ مشروع به جنایات ائتلاف متجاوز، محاصره مستمر ملت یمن و حملات ادامه‌دار صورت می‌گیرد که در ساعت‌های گذشته به بیش از ۶۰ حمله هوایی رسیده است.

یحیی سریع تأکید کرد، تمام اقدامات پیشگیرانه برای عدم آسیب دیدن غیرنظامیان در این عملیات در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت، پهپادهای «قاصف k2» نیز اهداف نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد عربستان در «خمیس مشیط» را هدف قرار داد.

سریع تأکید کرد، پاسخ‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن تا پایان حملات ائتلاف سعودی، ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو روز پیش (سه شنبه) نیز از شلیک چند موشک بالستیک به فرودگاه نجران عربستان سعودی و تعطیلی پروازها در این فرودگاه خبر داد (جزئیات بیشتر).

شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.  

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان ارتش یمن موشک بالستیک عربستان سعودی یمن یحیی سریع پایگاه هوایی ملک خالد پهپاد قاصف K2 ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی

رادیو ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت روزها از حمله تلافی‌جویانه ایران به این رژیم، اذعان کرد که سامانه های دفاعی ساخت آمریکا در برابر موشک‌های ایران ناکام بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد.

این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 25 فروردین ماه طی  عملیاتی موسوم به عملیات «وعده صادق» با صدها پهپاد و موشک، اهداف نظامی و پایگاه‌های رژیم اسرائیل را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد. علی رغم اینکه آمریکا، انگلیس، اردن و برخی کشورهای عربی و اروپایی به این رژیم در دفع  این حمله آن کمک کردند، به اذعان خود صهیونیست‌ها، موشک‌های ایران به چند هدف مهم نظامی اصابت کردند.

این حمله به تلافی اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به تاریخ 13 فروردین بود که در اثر این حمله ساختمان این بخش از سفارت به کل تخریب شد و شماری از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایران به شهادت رسیدند. ایران بعد از این حمله تأکید کرد که پاسخ به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند و اسرائیل را تنبیه خواهد کرد.

الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیلحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بودکارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردصفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد