Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سیدمحسن علوی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری چهار کنفرانس ملی و بین‌المللی در دانشگاه کردستان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان قبل از انقلاب جز نقاطی بود که حاکمیت هیچ نگاهی به سیستم باستان‌شناسی در آن نداشته است.

: عنوان کرد:‌ باستان‌شناسی کردستان بجز زیویه، در باستان‌شناسی ایران قبل از انقلاب کلا گم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی خاطرنشان کرد: سه همایش باستان‌شناسی طی چند سال اخیر برای معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان در این حوزه برگزار شد چرا که استان کردستان یکی از مناطق مهم مربوط به عصر آهن در کشور است.

او افزود: در همین راستا برگزاری همایش ملی «عصر آهن ایران» در کردستان در دستور کار قرار گرفته که در وهله اول، بزرگترین متخصصان عصر آهن داخل و خارج از ایران شناسایی شده و مکاتباتی هم با آنان انجام گرفته است.

علوی به فراخوان مقاله همایش ملی عصر آهن و ارسال آثاری از سوی متقاضیان تا به امروز خبر داد و گفت:‌ تاکنون نزدیک به 40 نفر از متخصصین خارجی داوطلب شرکت در این همایش شده‌اند.

وی گفت: نوسانات ارزی موجب شده برای چندین نفر از این افراد که در کشورهای مختلف اروپایی و خارجی هستند، نتوانسته‌ایم ویزا تامین کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از حضور 20 نفر از متخصصان فعال در حوزه عصر آهن جهان در این همایش خبر داد و گفت: این همایش به همت میراث فرهنگی و دانشگاه کردستان، موزه ملی ایران و مرکز باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش ملی عصر آهن ایران در روزهای 11 و 12 آبان ماه امسال در سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: 45 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده  است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، بیش از 200 تا 300 نفر داخل و خارج از کشور در این همایش حضور پیدا می‌کنند که حمایت دستگاه‌های اداری استان برای برگزاری این همایش لازم است.

علوی اذعان داشت: در سال 2017 نقشه‌ای در جهان منتشر شده که ایران در بحث سفر برای گردشگران به عنوان یک کشور دارای ریسک معرفی شده و کردستان به عنوان یکی از پرخطرترین نقاط ایران، که برگزاری چنین همایش‌هایی در سطح بین‌المللی قطعا می‌تواند تاثیر بسزایی در تغییر این دیدگاه‌های غیر واقعی نسبت به کشور باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان میراث فرهنگی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب،  حجت‌ الاسلام و المسلمین علی فرج الله در دیدار با نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه تقریب اظهار داشت: ما در جلسه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان برگزار شد به شخصیت شهید ماموستا شیخ الاسلام در آن جلسه اشاره کردیم و اگر موافقت شود همایشی با عنوان شهدا و تقریب در همین راستا و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و تقریب برگزار می شود.

وی گفت: در همایش شهدا و تقریب هم ایرانی و هم غیر ایرانی و هم اهل سنت و هم اهل تشیع در آن همایش باید حضور و مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرج الله تصریح کرد: شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام و شهید محمد عبدالرحمان ریگی و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر محمد رمضان البیوتی و شهید باقر حکیم و شهید عارف حسینی در پاکستان چه ایرانی و چه غیر ایرانی و چه اهل سنت و چه اهل تشیع همه اين‌ها افتخارات ما هستند چرا که اینها عمرشان را برای تقریب گذاشتند و در این راه هم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود