Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان در دومین نشست هیئت نمایندگان استان سمنان در شاهرود بیان کرد: ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی در این منطقه بسیار بالا است ولی متأسفانه تاکنون استراتژی مناسب برای ارزش‌افزوده این بخش انجام‌نشده است.

او افزود: با توجه به نزدیکی استان سمنان به پایتخت، شاهرود می‌تواند بزرگ‌ترین تولیدکننده گل و محصولات گلخانه‌ای و تأمین‌کننده نیازهای تهران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق سمنان هدف ایجاد تشکل‌ها را انجام کار تخصصی توسط تشکل‌ها بیان کرد و ادامه داد: قانون ایجاد تشکل‌های اقتصادی را به اتاق بازرگانی واگذار و علاوه بر آن در قانون محیط کسب کار ساماندهی تشکل‌ها و ایجاد تشکل را به اتاق داده ولی متأسفانه قانون‌گذار منعی برای ایجاد تشکل‌ها در وزارتخانه‌ها اتخاذ نکرده به‌طوری‌که شاهد آن هستیم که تشکیل تشکل‌های همسو و موازی در حال انجام است که همدیگر را خنثی می‌کنند.

جمعه‌ای بیان کرد: با نهادینه کردن مالیات بر مصرف مسائلی همانند قاچاق کالا و دیگر مسائل جاری برطرف و شفاف‌سازی مناسب اتفاق خواهد افتد.

او خطاب به مدیران مالیاتی گفت: نظام مالیاتی اخذ مالیات از شناسنامه‌دارها که شناخته‌شده و معتبر هستند را اجرایی می‌کند ولی از کسانی که در نظام مالیاتی شناخته نیستند و در لیست پنهان قرارگرفته‌اند نتوانسته مالیاتی اخذ کنند.

جمعه‌ای با تاکید بر اینکه مردم ما سالم هستند و نباید با اجرای قوانین نادرست آن‌ها را اجبار کرد تا دو دفتر مالیاتی برای خود داشته باشند، گفت: سازمان امور مالیاتی باید هر چه زودتر اصلاحات بنیادی را آغاز کند.

انتهای پیام / م

اصلاح قوانین مالیاتی انجام شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان