Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال های اخیر گزارش های زیادی پیرامون برنامه اسرائیل برای حمله به ایران و به ویژه تأسیسات هسته ای از سوی رسانه های آمریکایی و اسرائیلی منتشر شده است.

به گزارش تابناک، در همین راستا، در روزهای گذشته نیز گمانه زنی ها و گزارش هایی پیرامون حمله احتمالی هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه پس از حملات اخیر اسرائیل به مواضع حشدالشعبی این گمانه زنی ها تقویت شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز معتقد است که اسرائیل حملات هوایی یکجانبه به ایران را با این امید که از حمایت ترامپ برخوردار خواهد شد، بررسی می کند.

گزارش مبین آن است که نخست وزیر اسرائیل در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، به جد به ایده بمباران کردن اهداف هسته ای ایران اندیشیده بود اما در نیل به حمایت موردنیاز از سوی کابینه امنیتی جهت جامه عمل پوشاندن به این ایده ناکام مانده بود.

مقامات اسرائیل گزینه حمله هوایی یک جانبه علیه ایران به ویژه سایت های هسته ای آن را حتی در صورتیکه نتوانند حمایت دولت آمریکا را بدست آورند، در نظر می گیرند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش جدید خود به بررسی تکاپوهای اسرائیل برای سوق دادن آمریکا به سمت اتخاذ رویکردی تهاجمی نسبت به رقیب خاورمیانه ای خود، پرداخت.

این رسانه علی رغم برشمردن نام تعدادی از مقامات سابق و فعلی آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در اثنای گزارش خود اما اشاره ای به منبع این اطلاعات نکرده است؛ از اینرو اسپوتنیک نمی تواند به طور مستقل گزارش نیویورک تایمز را تائید کند.

گزارش نیویورک تایمز گویای آن است که ایده چنین حمله ای در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما روی میز کابینه امنیتی اسرائیل قرار داشت، که فعالانه تحرکات اسرائیل در این زمینه را رصد می کرد.

نتانیاهو این برنامه ها را تائید کرد، وی در عین حالیکه به صراحت از چنین حمله ای سخن می گفت؛ اما در آن زمان در محقق کردن حمایت اکثریت کابینه امنیتی ناکام ماند. علاوه بر این گزارش روزنامه نیویورک تایمز حاکی از آن بود که این حمله هوایی مورد حمایت آمریکا نبود زیرا دولت اوباما بیم آن داشت که مبادا پیامدهای احتمالی آن محدود به اسرائیل نماند و دامن نیروهای آمریکایی در منطقه را نیز بگیرد.

این گزارش مبین این امر نیز بود که حمایت از چنین حمله هوایی در دولت ترامپ محتمل تر است، هرچند این بدان معنا نیست که واشنگتن خود نیز در آن مشارکت خواهد کرد.

دن شاپیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل در دوران اوباما، گفت: من معتقدم اینکه ترامپ نسبت به حمله اسرائیل به ایران چراغ سبز نشان دهد ، نسبت به اینکه خودش با ایران وارد جنگ شود محتمل تر هست، اما همانطور که می دانید این امری به غایت مخاطره امیز است.

بر اساس گزارشات، نیروی هوایی اسرائیل در ماه اوت مبادرت به انجام چند سورتی پرواز به منظور حمله به پایگاه های گروهای مورد حمایت ایران در سوریه، عراق و لبنان کرده است، ولیکن تعداد اندکی از این حملات به طور رسمی مورد تصدیق قرار می گیرد.

هرچند، نتانیاهو ادعا کرد که دامنه عملیات نیروی هوایی اسرائیل در صورتیکه امنیت ملی ایجاب کند،ممکن است از مجاورت مجاورت بلافصل مرزهای این کشور فراتر رود.

در دوران ریاست جمهوری اوباما، آمریکا و اسرائیل در نیل به یک دیدگاه مشترک در رابطه با ایران ناکام ماندند، واشنگتن بنا داشت تا نگرانی های مرتبط بر برنامه هسته ای ایران را از رهگذر دیپلماسی حل کند و تل آویو با این امر مخالفت می کرد. اسرائیل انعقاد توافق نامه هسته ای ایران را محکوم کرد و آمریکا سرانجام در دولت ترامپ در ماه می ۲۰۱۸ از این توافق نامه خارج شد، در عین حالیکه به طور مجدد در حال اعاده تحریمها علیه ایران بود.

ادعای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در حالی است که در سالیان گذشته همواره خبرها و گزارش هایی در این رابطه مطرح شده که با واقعیت توانایی و قابلیت نظامی اسرائیل چندان سازگار نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا ایران اسرائیل حمله هوایی عمار صالحی علی اصغر مونسان گام سوم برجام سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح شب ششم محرم شهرستان بهمئی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج