Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:54:52 GMT

طرز تهیه ترشی خوشمزه تند لیمو

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۳۴۰۰

طرز تهیه ترشی خوشمزه تند لیمو

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  چاشنی‌ای که با تندی‌اش طعم غذا را هم لذیذتر می‌کند و هم سوخت و ساز بدن را آنقدر بالا می‌برد که دیگر عذاب‌وجدانی برای چاق‌شدن باقی نمی‌ماند. اگر فلفل‌خور حرفه‌ای هم باشید حتما با سس فلفل، ترشی فلفل و انواع فرآورده‌های خودساخته فلفل هم آشنا هستید. یکی از بهترین ترشی‌های فلفلی، ترشی لیمو است که بخش زیادی از آن فلفل قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ترشی با طعم ترش و تند که هر فلفل‌خوری را به اوج لذت می‌رساند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای آشپزی برای پخت خورشت قیمه خوشمزه

مواد لازم:

لیموترش شیرازی: ۲ کیلو

آب‌لیموی تازه: ۱ شیشیه

نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم

طرز تهیه:

۱. پس از اینکه لیمو‌ها شسته و خشک شد، آن‌ها را ۴ قاچ کنید، ولی انتهای لیمو‌ها بسته بماند.

۲. سپس روی هر کدام فلفل قرمز و نمک بپاشید و در یک ظرف شیشه‌ای روی هم قرار دهید.

۳. زمانی که شیشه پر شد، آب‌لیموی تازه را به آن اضافه کنید تا روی لیمو‌ها را کامل بگیرد.

۴. در شیشه را محکم ببندید و حدودا دو هفته جلوی آفتاب قرار دهید.

۵. مقدار تندی این ترشی به ذائقه شما برمی‌گردد و میزان فلفل را طبق آن به ترشی اضافه کنید.

۶. سعی کنید از لیمو‌های تازه و با پوست نازک استفاده کنید. این ترشی با پوست سرو می‌شود.

۷. در استفاده از نمک زیاده روی نکنید. شوری زیاد ممکن است طعم این ترشی را تغییر دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

طرز تهیه «ترشی لیمو»؛ تقاطع جذاب از ترشی و تندی!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان

فراروـ  بادمجان یکی از سبزیجات و خوراکی‌های خوشمزه است که علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. می‌توان با اطمینان گفت که بادمجان پایه ثابت بسیاری از غذا‌های ایرانی مثل خورش بادمجان، حلیم بادمجان، کشک بادمجان، یتیمچه، میرزاقاسمی و بسیاری از غذا‌های خوشمزه و متنوع شمالی است. با بادمجان می‌توان غذا‌های متنوعی درست کرد. ترکیب بادمجان با گوجه و پیاز یک ترکیب خوشمزه و رویایی است که در بسیاری از غذا‌ها این ترکیب، برنده است. در این مطلب می‌خواهیم یک غذای خوشمزه و آسان با بادمجان را به شما آموزش بدهیم که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و بسیار خوشمزه است. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه را برای شام درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

بادمجان: ۳ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
کشک: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز درشت: ۱ عدد
نعناع داغ: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا بادمجان‌ها را پوست و خرد کنید، تلخی بادمجان را بگیرید. کمی روغن داخل یک ماهی تابه بریزید و بادمجان‌ها را داخلش سرخ کنید. بادمجان‌های سرخ شده را بیرون بیاورید و در مرحله بعد پیاز را پوست و خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید. پیاز که کمی سبک شد، گوجه فرنگی را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و روی پیاز‌ها بچینید و درب ماهی تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا گوجه همراه با پیاز له شود و بپزد. در مرحله بعد نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و بادمجان‌های سرخ شده را روی پیاز و گوجه بچینید و با گوشتکوب یا پوره‌کن بادمجان و پیاز و گوجه را بکوبید تا له شوند. حالا کشک را اضافه کنید و هم بزنید و درب ماهی تابه را ببندید تا کشک ۱۰ دقیقه با غذا بجوشد و در آخر نعناع داغ را بریزید و اجاق گاز را خاموش کنید. حالا غذای خوشمزه شما آماده است.

نکات مهم

۱ ـ هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید. حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است. اگر همه این نکات را در خرید بادمجان رعایت کنید، باز هم ممکن است بادمجانی که انتخاب کرده‌اید، تلخ باشد. اگر بادمجان تلخ بود با روش‌های زیر تلخی بادمجان‌ها را بگیرید.

برای گرفتن تلخی بادمجان پوست بادمجان‌ها را بگیرید؛ اما برای اینکه له نشوند، کلاهک بالای آن‌ها را نکنید. آن‌ها را تمیز بشویید؛ سپس بین یک ربع تا نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورتر است، قرار بدهید. بعد از آب نمک خارج کنید. با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافه آن خارج شود. دیگر نیازی به شستن بادمجان‌ها نیست با این کار هم تلخی بادمجان گرفته می‌شود، هم اینکه موقع سرخ کردن روغن کم‌تری جذب بادمجان می‌شود. روش دیگری که می‌توانید با استفاده از آن تلخی و روغن اضافه بادمجان را بگیرید، این است که بادمجان‌ها را بعد از اینکه سرخ کردید، ۲ تا ۳ بار در آب در حال جوش بگذارید و اجازه دهید هر بار ۱ دقیقه بماند؛ سپس از آب خارج کنید و آب‌کشی کنید. دوباره آب را عوض کنید و جوش بیاورید و این کار را انجام بدهید.

۲ ـ کشک کالری بالایی دارد. اگر اضافه وزن دارید، در مصرف آن احتیاط کنید. از طرف دیگر کشک‌ها درصدی نمک دارند؛ بنابراین در غذا‌هایی که از کشک استفاده می‌کنید، حتماً نمک را بعد از اضافه کردن کشک و چشیدن غذا اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که کشک خیلی زود فاسد می‌شود و مسمومیت ناشی از آن هم بسیار شدید است. حتماً از کشک‌های بسته‌بندی شده و پاستوریزه استفاده کنید. البته کشک‌های محلی بسیار خوشمزه‌تر هستند. اگر می‌خواهید از کشک محلی استفاده کنید، حتماً از جای مطمئن تهیه کنید. کشک با اینکه بسیار مغذی است؛ اما نفاخ و دیرهضم است. اگر جزء افرادی هستید که مشکلات گوارشی دارید، در مصرف آن احتیاط کنید. استفاده از نعناع خشک به همراه کشک به هضم آن کمک می‌کند.

۳ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید از پیاز زرد طعم ملایم‌تری دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین معمولاً برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»