Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سر زعیم روز پنجشنبه در مراسم چهاردهمین دوره معرفی و تجلیل از تعاونی‌های برتر استان خراسان رضوی افزود: اگر نتوانیم در بازارهای جهانی با شرکت‌های بزرگ خارجی به رقابت بپردازیم مجبور می شویم تا با کالاهای قاچاق آنها در داخل بازار کشور رقابت کنیم که این یک ضرر اقتصادی بزرگ است.
او ادامه داد: راه موفقیت در این است که از تجربه موفق کشورهای دیگر استفاده کنیم و همچنین اشتباهات آنها را تکرار نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت شرکت‌های خُرد کشورهای آلمان و ایتالیا گفت: این شرکت‌های کوچک توان اقتصادی آن را نداشتند که به صورت مستقل در مناطق دیگر جهان بازاریابی مستقلی انجام دهند به همین دلیل به صورت مشترک یک دفتر ایجاد می کردند تا کارهای چند شرکت را با هم انجام دهند.
سرزعیم افزود: باید برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام شود تا با ایجاد انگیزه در افراد، فعالیت تعاونیها بیشتر شود و سود آن به سهامداران آن که خود مردم هستند برسد و این می تواند مشوق حضور آنها در تعاونی‌ها باشد و همچنین باید این انتفاع را به رسمیت شناخت.
او اضافه کرد: تعاونیها به عنوان موتورهای رشد و توسعه هستند و درست است که سرمایه گذاری خارجی مهم است ولی مساله کشور این نیست بلکه باید به توانایی داخل باور داشت.
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به رفع تحریم‌های ظالمانه امید داریم ولی باور ما این است که رشد، درون زاست و پاسخ اصلی به مسائل در درون خود کشور شکل می گیرد.
سرزعیم افزود: در بازار بورس ایران شرکت‌ها منتفع می شوند اما سرمایهگذاران بلافاصله سود خود را از شرکت‌ها خارج می کنند و این باعث می شود تا شرکت‌ها نتوانند از منابع به دست آمده درست استفاده کنند و بزرگتر شوند تا توان مقابله با شرکت‌های بزرگ خارجی را به دست آورند.

وی ادامه داد: نقش تعاونی‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

هشت تعاونی برتر خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی روستاهای این استان نقش آفرینی می کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: نقش تعاونیها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.
علی رسولیان افزود: رهبر فرزانه انقلاب دربیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دور جدید پیشرفت‌های کشورمان اشاره کردند که بخش تعاون می تواند در دو شاخص مهم "اقتصاد و فرهنگ" نقش به سزایی داشته باشد و مشارکت آحاد جامعه در اقتصاد را فراهم کند.
وی با اشاره به احکام دین اسلام در توسعه تعاون و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در مردمی کردن اقتصاد گفت: استان خراسان رضوی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن آن با عملیاتی کردن مدل مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار این استان پیشتاز است.
او ادامه داد: تعداد هشت تعاونی برتر خراسان رضوی با برعهده گرفتن مسئولیت معین اقتصادی روستاهای استان در اجرای طرح مثلت اقتصادی نقش آفرینی کرده اند.  
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را تقویت کنیم چاره ای جز مردمی کردن آن و استفاده از ظرفیت تعاونیها نداریم.  
رسولیان افزود: مداخله دولت در امور اقتصادی نقش تعاونیها را کمرنگ می کند و همچنین سندهای قانونی در مورد تعاونیها وجود دارد که باید آنها را اجرایی کرد. 

دولت اموالی را که نمی تواند نگاه دارد واگذار کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دولت دارایی‌های بسیار زیادی در اختیار دارد که توان اداره آن را ندارد و راهکار آن در اصل ۴۴ قانون اساسی آمده است و آن  انتقال از دولت به بخش غیر دولتی است که تاکنون نتوانستیم در این بخش به خوبی ایفای نقش کنیم.

نصرالله پژمانفر با تاکید بر این که دولت اموالی را که نمی تواند نگه دارد را باید واگذار کند افزود: بر اساس حسابرسی انجام شده در سال ۸۵، حدود ۲۵۰میلیون میلیارد ریال اموال در دست دولت است و اگر تجدید ارزیابی در سال کنونی شود این رقم افزون بر هزار میلیون میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تعاونی ها درکشور ما نتوانسته اند جایگاه خودرا پیدا کنند و این در حالی است که ظرفیت کشور در بخش تعاون بسیار زیاد است و تعاونی ها مهم ترین رکن در انتقال قدرت متمرکز دولت به بخش خصوصی و مردم هستند که ظرفیت آن دراصل ۴۴ قانون اساسی تعریف شده است تا دولت کوچک تر شده و بخش تصدیگری به تعاونیها و بخش خصوصی منتقل شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تخلفاتی در واگذاری شرکتها و مراکز دولتی به بخش خصوصی رخ داده است که امروز این سازمان را زیر سوال برده است که بعضی از مسئولان باید در دستگاه قضایی پاسخگو باشند.
پژمانفر ادامه داد: مشکل ما در اقتصاد متصل به نفت است و تاکنون کشور گران اداره شده است و اکنون که درآمد نفتی نداریم باید از ظرفیت پنهان که در اختیار تعاونیهاست استفاده شود.

خراسان رضوی از لحاظ تعداد تعاونی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان خراسان رضوی گفت: این استان با هفت هزار تعاونی و سرمایه چهار هزار میلیارد ریالی آنها از لحاظ تعداد تعاونیها در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.
محمد سنجری با اشاره به شعار سال یعنی رونق تولید گفت: تمام تلاش ما در استان خراسان رضوی این است که نقش تعاونیها را بیشتر کنیم زیرا نقش موثری در تامین معیشت مردم دارند.
او افزود: تعاونیها در حوزه صادرات، در مرزهای استان نقش فعالی داشتند و بیش از ۱۸۰ میلیون دلار صادارت مصنوعات فلزی و سنگ ساختمانی به مقصد کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و تاجیکستان از طریق آنها صادر شده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: ۱۰۰ هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد که حدود ۱۶ میلیون نفر عضو آنها هستند.
سید حسین مجتبوی افزود:در خراسان رضوی افزون بر هفت هزار تعاونی فعال وجود دارد که‌ ظرفیت اشتغالزایی بسیاری ایجاد کرده است.
او اضافه کرد: از دولت می خواهیم تا قوانینی که در بخش تعاون وجود دارد را اجرایی کند چون تعاونیها تنها بخشی هستند که می توانند کشور را از بحران فعلی نجات دهند.
مجتبوی ادامه داد: شرکتهای تعاونی باید بتوانند نقدینگی موجود در دست مردم را جذب کنند تا در شرایط تحریم اقتصادی با اتخاذ راهکارهایی مناسب در مقابل دشمن توان مقاومت ایجاد کنند.
در پایان این مراسم از ۲۴ شرکت تعاونی برتر استان خراسان رضوی قدردانی شد.

۲۰۳۰/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آلمان تاجیکستان قاچاق مجلس شورای اسلامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان