Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:15:40 GMT

عاشورا، رحمت واسعه

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۵۲۸۱

عاشورا، رحمت واسعه

مجله مهر - بدون شک آیت الله بهجت یکی از شناخته شده‌ترین علمای عصر ما هستند که به واسطه کرامات خاصی که از ایشان نقل شده، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دارند؛ جایگاهی که پس از وفات ایشان نیز همچنان در ذهن و قلب مردم حفظ شده است.

توصیه‌های این عالم بزرگ در ارتباط با رویکردهای مختلف آئین عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) و سیره و روش ایشان در ارتباط با این مسئله، یکی از همین موارد است که بسیاری از مردم مشتاق آگاهی از آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیاقی که می‌توان با مطالعه کتاب «رحمت واسعه» به آن پاسخ داد. این اثر که توسط مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت و با نظارت تعدادی از شاگردان ایشان تألیف شده است.

کتاب «رحمت واسعه» اشارات و مواعظ مرحوم آیت‌الله بهجت در باب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است.

اشاراتی در باب محبت اهل بیت (علیه‌السلام)، خصایص اصحاب سیدالشهدا (علیه‌السلام)، خبائث و شقاوت دشمنان سیدالشهدا (علیه‌السلام)، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، فضائل و کرامات سیدالشهدا (علیه‌السلام) و اهل بیت آن حضرت، مجلس عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) و بایسته‌های منابر حسینی از جمله مهمترین سرفصل‌های این کتاب است.

محتوای اثر، از لابلای گفته‌ها، دیدارها و نوشته‌های آیت‌الله بهجت گردآوری و تدوین شده و به خوبی توسط گروه تهیه‌کننده گردآوری شده است؛ البته اگر توضیحات درون‌متنی و پانویس‌های صفحات و نیز فهرست منابع و نمایه‌های انتهای کتاب نبود، فهم و حتی مطالعه کل متن دشوار بود.

اما با این حال خوانندگان این کتاب از تعداد زیاد پاورقی‌ها گلایه‌مند بودند. با این حال صفحه‌آرایی، خوش‌نویسی و قطع و کاغذ و چاپ نیز تناسب است. با این وصف، از توصیه به خواندن این اثر گریزی نیست.

کد خبر 4712281 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی کتاب صفحه اول روزنامه ها ماه محرم دکه روزنامه مطبوعات ایران عاشورا اینفوگرافیک کربلا ایالات متحده آمریکا صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی رادیو مهر معرفی کتاب باکس آفیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟