Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعلام سومین مرحله از کاهش تعهدات برجامی ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه خواستار پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام شد. ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز،‌ «اگنس وان‌درمول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت دولت متبوعش از ایران می‌خواهد که به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام پایبند باشد و از اقدامات نقض‌کننده این تعهدات بپرهیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات فرانسوی یک روز پس از اعلام گام سوم ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام، در یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد: «ایران باید از هرگونه اقدامی که در راستای تعهداتش [ذیل برجام] نباشد و موجب ایجاد وقفه در تلاش‌ها برای تنش‌زدایی شود، بپرهیزد. پاریس تصمیم اخیر ایران را با همکاری شرکای خود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در حالی ایران را به دلیل انجام اقدامات مجاز طبق بندهای 26 و 36 برجام به نقض این توافق چندجانبه متهم می‌کند که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، طرف‌های اروپایی برجام از جمله فرانسه تنها به دادن وعده و وعید اکتفا کرده و گام محسوسی در راستای تأمین منافع مشروع ایران طبق برجام برنداشته‌اند.

اخیراً فرانسه طرحی را مبنی گشایش خط اعتبار 15 میلیارد دلاری برای ایران در ازای بازگشت ایران به تعهدات پیشین خود ارائه داد، اما در نهایت معلوم شد که فرانسوی‌ها حتی اجرای این طرح را منوط به موافقت آمریکا با اعطای معافیت به مشتریان نفت ایران می‌دانند و در عمل نمی‌توانند یا نمی‌خواهند کاری را بدون اجازه آمریکا پیش ببرند.

رئیس جمهور فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام را صادر کرد/ لغو محدودیت‌های تحقیق و توسعهظریف: ایران تا حصول نتیجه لازم به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهدایران چه گزینه‌هایی برای کاهش تعهدات برجامی دارد؟

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی دو مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده بود، شامگاه چهارشنبه با اعلام رسمی رئیس‌جمهور حسن روحانی روند اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را کلید زد.

مقامات ایران پیش از این بارها تأکید کرده بودند که روند کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تا زمانی که طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود در قبال ایران ذیل این توافق چندجانبه عمل نکنند، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) اخبار "فرانسه" برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اخبار فرانسه برجام اخبار ایران بین الملل اخبار فرانسه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم