Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در  تحلیلی در روزنامه رأی الیوم به رسوایی آمریکایی ها در دادن رشوه به کاپیتان نفتکش ایرانی پرداخت و  نوشت: ما بر این باور بودیم که آن چه روزنامه انگلیسی«فایننشال تایمز» درباره پیشنهاد رشوه به کاپیتان نفتکش«آدریان دریا1» ایرانی توسط یک مسئول بلندپایه آمریکایی در مقابل تغییر جهت آن به سمت آب های یک «دولت دوست» که چه بسا رژیم صهیونیستی باشد که در نهایت منجر به توقیف آن شود، فقط یک «گزافه گویی» یا «جوک» است ولی تأیید آن توسط سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای ما و بسیاری دیگر، سطح و میزان سقوط اخلاقی و ارزشی این دولت آمریکایی و دستگاه هایش را مورد تأکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد همچنین آن چه ما در این مکان بارها آن را گفتیم یعنی شکست محاصره های اقتصادی اش چه علیه ایران، چه علیه کره شمالی و چه علیه سوریه و علیه جنبش های آزایبخش و مقاومت در جهان و در رأس آنها«حزب الله» ،«حماس» و انصار الله و دیگر جنبش ها را مورد تأکید قرار داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که بحران کنونی را علیه ایران به وجود آورد در همه نبردهایی که به راه انداخت تا کنون شکست خورده است و حتی نتوانست به سرنگونی پهپادش (توسط ایران) پاسخ دهد یا کشتی های همپیمانان انگلیسی اش در خلیج فارس را مورد حمایت قرار دهد؛ اتفاق هایی که باعث شد رهبران آمریکا درخواست مذاکره با ایران بکنند اما پاسخی از طرف ایرانی ها دریافت نکردند.

جزئیات می گوید که «براین هوک» مسئول پرونده ایران در وزارت خارجه آمریکا برای «آخیلیش کومار» کاپیتان کشتی نامه های را در ایمیل فرستاد و به وی پیشنهاد«رشوه» چند میلیون دلاری داد به طوری که بتواند در رفاه کامل در خود آمریکا زندگی کند اگر با دولت آمریکا همکاری کند و کشتی را به جایی ببرد که آمریکا می خواهد ولی این کاپیتان با شجاعت و بی باکی این پیشنهاد را رد کرد و همین امر باعث شد دولت آمریکا که مدعی شفافیت و رهبری جهان آزاد و گسترش ارزش های دموکراتیک در جهان است وی را تحریم کند و همه دارایی هایش در ایالات متحده آمریکا را مصادره کند. کجاست ارزش های عدالت و کجاست بخش قضایی آزاد و کجاست حقوق بشر؟

نام این نفتکش ایرانی در تاریخ ثبت می شود زیرا تبدیل به عقده ای برای آمریکا شده است و شکست آمریکا و سیاست ها و محاصره هایش را رسوا می کند و در مقابل «زیرکی» ایرانی ها در مدیریت درگیری کنونی با این کشور و نیز تن ندادن به همه اقدام های گروکشانه که آمریکا به آنها دست زده را مورد تأکید قرار می دهد.

ایرانی ها حاضر نشده اند به به گروکشی آمریکایی ها تن دهند و به توقیف یک نفتکش با توقیف دو نفتکش پاسخ دادند و هنوز نفتکش انگلیسی را حتی بعد از آزادی نفتکش شانبه عنوان گروگان  در «بندر عباس» نگه داشته اند و فقط خدمه آن را امروز آزاد کردند.

درودی از صمیم قلب به این کاپیتان شریف هندی که با رد پذیرش این «رشوه» ننگین و تصمیم اش برای ادامه هدایت نفتکش و رساندن بار آن به سوریه که ظالمانه محاصره شده است و توسط استکبار مورد تجاوز قرار گرفته است، ثابت کرد وی از آمریکا و همه میلیارد دلارهایش قوی تر است، این در حالی است که او و همقطارانش در معرض زندان دولت محلی جبل الطارق به مدت نزدیک به سه هفته قرار گرفت بدون آن که عقب بنشیند یا روحیه اش تضعیف شود.

در این جهان مردانی هستند که با پول نمی شود آنها را خرید و هر اندازه فشار زیاد شود و تحریم های کشورهای استعماری مانند ایالات متحده آمریکا بیشتر شود برای شان فرقی نمی کند آنها از ارزش های اخلاقی چشم پوشی نمی کنند و کاپیتان کومار در رأس این مردان قرار دارد و باید این را یادآوری کنیم که وی ایرانی نیست و چه بسا مسلمان هم نباشد بلکه مرد ارزش ها، اصول و کرامت است.

این بسیار دردناک است که این موضع گیری ارزشی پرافتخار کاپیتان کومار با برگزاری دادگاهی همزمان بشود که در قفس متهمان اش «عمر البشیر» رئیس جمهور(سابق) سودان قرار دارد که وجدانش را فروخت و ارتش کشورش را تبدیل به ارتش مزدور کرد زمانی که آن را به جنگ ظالمانه علیه یمن و علیه یکی از شریف ترین ملت های عرب فرستاد آن هم در مقابل چند میلیون دلار که با یک هواپیمای خصوصی از عربستان برایش رسید در حالی که وی پا به سن گذاشته و پسرانی ندارد که برای شان به ارث بگذارد.

کاپیتان کومار نیاز به رفتن به آمریکا و زندگی در آن ندارد، کشورش هند که تمدنی چندین هزار ساله دارد بسیار زیباتر و ریشه دار تر از «بهشت» مصنوعی و ساختگی آمریکاست که ترامپ درهایش را به رویش بست. لقمه نانی در یکی از شهرهای هند شریف تر،لذیذتر و خوشمزه تر از لقمه نانی آمیخته به ننگ رشوه آمریکایی است.

در پایان، این موضع گیری اخلاقی پر افتخار کاپیتان کومار را به برخی از عرب هایی تقدیم می کنیم که هندی ها را به کار می گیرند و انواع رفتارهای نژادپرستانه را با آنها می کنند و از بالا به پایین به آنها نگاه می کنند فقط به این دلیل که آنها فقیر هستند و این عرب ها این مساله را فراموش کرده اند که کشور همین هندی های فقیر یک کشور هسته ای است و بیشترین تعداد مهندسان فناوری و ماهرترین شان را در جهان دارد. این موضع گیری را به آنها تقدیم می کنیم شاید رفتار از بالا به پایین و متکبرانه شان را تغییر دهند و بدانند که در چه وضع و جایگاهی هستند و از اوضاع فروپاشی که عرب ها در آن به سر می برند آگاه شوند و قدر این انسان ها را بدانند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایران و آمریکا نفتکش آدریان دریا آدریان دریا1 قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است

ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار تصاویری از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران دانشجو در این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «چشم‌انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی...»

بیشتر بخوانید: کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت خارجه پیشتر نیز در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشته بود: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز پنجشنبه به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضداسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

در حالیکه هر روز پرده جدیدی از جنایات ارتش تروریست صهیونیستی برملا می‌شود و رژیم صهیونیستی حتی به توصیه‌های ظاهری دولت آمریکا برای توقف نقض قوانین بین‌المللی، تجاوز و تنش آفرینی در سطح منطقه‌ای و پرهیز از انجام جنایت جنگی گسترده علیه کودکان و زنان بیگناه و بیماران و مجروحان بی اعتنایی می‌کند، ارائه حمایت‌های مالی کم سابقه به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و بطور همزمان مقابله با اعتراضات خودجوش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده دوگانگی آشکار بین مواضع ظاهری و رفتار سیاسی آمریکاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228423 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی، رسوایی غرب در ادعای آزادی بیان است
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است