Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل بانک مرکزی گفت: اقدامات حمایتی از واحدهای تولیدی در جهت رونق صادرات انجام شده است، علاوه براجرا و تسهیل قانون چک، تمدید ضمانت نامه های بانکی و تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" عبدالناصر همتی طی سفریک روزه اش به کرمان در جمع شورای گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی این استان با تشریح وضعیت اقتصادی کشور، گفت: ما معتقدیم که فعالان بخش خصوصی در این دوره تعیین کننده اقتصاد کشور هستند، لذا می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند، به طور قاطع می توان گفت که فشار تحریمی که غرب بر بدنه اقتصاد وارد کرده است را با تلاش و کوشش همه شکسته ایم و درحال حاضر شرایط به نسبت با ثباتی هستیم که باید این ثبات ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت حل نشدن مشکلات فعالان اقتصادی نمی توان با تحریم ها مبارزه کرد چرا که رزمنده اصلی در این شرایط، فعالان اقتصادی هستند، بر این اساس حل مشکلات حوزه فعالیت بازرگانان و  تولیدکنندگان از اولویت های بانک مرکزی است.

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه هدف اصلی این است که از صادرکننده ای که مقید به بازگشت ارز حاصل از صادرات است باید حمایت شود گفت: اگر برخی محدودیت هایی اعمال می شود صرفاً برای افرادی است که از امکانات کشور استفاده کرده اند اما در مقابل از بازگشت ارز خودداری می کنند در همین راستا برای برخورد قانونی اسامی آنها به قوه قضاییه ارسال شده است.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز را از میان بردن اختلاف نرخ اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این راه نیز به موفقیت هایی دست یافته ایم ضمن انکه بانک مرکزی با تمام توان در راستای تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی گام بر می دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه من به صادر کنندگان این اطمینان را می دهم که تا زمانی که من در بانک مرکزی هستم همراه صادرکنندگان خواهم بود گفت: شما صادرکنندگان نیز می توانید با بازگرداندن ارز به کشور کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور کنید.

وی ادامه داد: میزان ارزی که به کشور برمی گردد  و میزان تقاضایی که از واردات تامین می شود برای من مهم است و اکنون بانک مرکزی با تمام توان در مسیر تامین نیازهای واقعی ارزی کشور گام بر می دارد.

رئیس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: هدف، آمدن ارز به سامانه نیما نیست بلکه آمدن ارز به کشور هدف است؛ سامانه نیما فقط مظهر دخل و خرج ارزی کشور است.

همچنین در این نشست فعالان بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی کرمان مطالبی درباره تسهیل و تسریع در روشهای بازگشت ارز حاصل از صادرات ارائه دادند.

نمایندگان مجلس حوزه استان کرمان نیز مسائل خود را در خصوص توجه به بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات و هماهنگی بانک ها، بررسی وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات خشکبار عنوان کردند.

عبدالناصرهمتی در ادامه ضمن شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی حضور یافت و با اشاره به شرایط ویژه کشور دربخش اقتصاد گفت: تلاش بانک مرکزی حل مشکلات واحدهای تولیدی از طریق نقدینگی موجود در جامعه است، ضمن آنکه این بانک درصدد است که منابع بانکی هر استان تاحد ممکن در همان استان هزینه شود.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص اقدامات بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید به تصویب آیین نامه قانون جدید چک در دولت اشاره کرد و گفت: آیین نامه قانون چک که در روزهای آینده ابلاغ می شود، به منظور حمایت از بنگاه های با پرسنل ۱۰۰ نفر و بالاتر است و امیدواریم با این آئین نامه مشکل برخی واحدهای تولیدی در زمینه چک برگشتی با واگذاری اختیار تصمیم به شورای تأمین استانها، رفع شود.

عبدالناصرهمتی همچنین به سایر اقدامات حمایتی این بانک از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: علاوه بر قانون چک، تمدید ضمانت نامه های بانکی و تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حل مشکلات خودروسازان استان که موجب اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان شده است، بسیار برای بانک مرکزی حائز اهمیت است لذا این موضوع مورد توجه این بانک قرار دارد.

انتهای پیام /

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

به گزارش خبرنگار صداوسیما، معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.
آقای کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.
معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.
آقای کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی