Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مهدی درخشان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و درمانی بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اشاره به توسعه خدمات درمانی طی چهار سال گذشته اظهار داشت: در این مدت به اندازه ۱۵ سال قبل از آن ساخت و ساز عمرانی در ۸۱ بیمارستان تامین اجتماعی و ۲۹۰ مرکز درمانی وابسته به این سازمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در مدت یاد شده معادل ۲۰ سال گذشته نیز تجهیزات پزشکی مراکز و بیمارستان‌ها گسترش و ارتقا پیدا کرده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: طی چند سال گذشته تلاش معاونت درمان تامین اجتماعی روی دو محور تامین زیرساخت‌ها و توجه به توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و فناوری اطلاعات بود تا بتوانیم از این طریق خدمات خوبی را به مراجعان ارائه دهیم.

وی همچنین به اجرای سیستم مدیریت الکترونیک بیمارستان یا اچ آی سی اشاره و بیان کرد: هدف ما این است که با اجرای طرح یاد شده مدیریت تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی شود.

درخشان ادامه داد: به طور مرتب تکمیل، رفع نواقص و نمونه‌های جدید اچ آی سی در دستور کار است و زمینه‌ای مهیا می‌شود تا بتوان تمامی خدمات را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه کرد.

وی هدف از اجرای طرح اچ آی سی در تمامی بیمارستان‌های تامین اجتماعی را آسان‌سازی بهره‌مندی بیمه‌شدگان و همراهان آنها از خدمات درمانی برشمرد و بیان کرد: علاوه بر اجرای این طرح، نسخه الکترونیکی را نیز در دست اقدام داریم که از چهار سال گذشته این طرح در درمان مستقیم آغاز شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور یادآور شد: بیش از دو سال است که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیازی به دفترچه نیست و بیش از سه سال است که طرح نسخه الکترونیکی در درمان غیر مستقیم در کل کشور مستقر شده است.

وی گفت: برای اجرای هر چه بهتر این طرح نیاز است تمامی ارگان‌های تاثیرگذار در حوزه سلامت به ویژه وزارت و بهداشت به ما کمک کنند و تا پایان امسال بتوانیم نسخه الکترونیکی را در کشور به سرانجام برسانیم.

درخشان همچنین به پایه‌ریزی نظام ارجاع داخلی اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا تمامی فرآیندها در درمان مستقیم و غیر مستقیم به صورت الکترونیکی اجرا شود و هم اکنون بستر سخت‌افزاری مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: حالا نیاز به نیروی ورزیده با دانش و مهارت کافی و کادر درمانی و پزشکی و پشتیبانی نیاز داریم که در این حوزه دست ما بسته است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه بخش اعظمی از تأمین پزشکان متخصص و فوق تخصص باید از طریق وزارت بهداشت و درمان تامین شود، افزود: تا قبل از سال ۹۳ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهمیه‌ای را برای نیروهای ضریب کار برای ما در نظر می‌گرفت که از سال ۹۴ و پس از مصوبه برنامه ششم توسعه این سهمیه قطع شد.

وی بیان کرد: این در حالی است که تامین بخشی از این نیروها و کادر پزشکی در ۸۰ بیمارستان و ۲۹۰ مرکز درمانی و کلینیک تامین اجتماعی می‌تواند باری از روی دوش بهداشت و درمان کشور بردارد.

درخشان تاکید کرد: در تلاش برای حل مشکلات بخش درمان تامین اجتماعی هستیم و با همکای وزارت بهداشت، نظام ارجاع و نسخه الکترونیکی را با هم پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه نیمی از بیمه‌شدگان کشور مربوط به تامین اجتماعی هستند، گفت: سالانه یک پنجم بودجه کل کشور برای بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه می‌شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه رسیدن به ایده‌آل‌ها ممکن نیست، افزود: در این راستا باید تلاش کنیم از امکانات در اختیار به نحو احسن استفاده کنیم تا بتوانیم گامی در جهت کاهش آلام مردم برداریم.

وی از حضور خیران ملایری برای توسعه بخش درمان و سلامت این شهرستان تقدیر کرد و گفت: آنچه داریم سرمایه خود مردم است.

احداث کلینیک تخصصی تامین اجتماعی ملایر یکی از درخواست‌های مهم فرماندار ویژه و نمایندگان ملایر بود که درخشان قول مساعد داد چنانچه اوقاف و امور خیریه هزینه ساخت این کلینیک را تقبل کند، مصوبه و مجوز آن را از هیات مدیره سازمان اخذ می‌کنیم.

در این آیین پنج طرح درمانی و عمرانی بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: ملایر درخشان تأمین اجتماعی متخصص زیرساخت بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از بیمارستان رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، بهروز رحیمی، عصر امروز در بازدید از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف پروژه‌های درمانی یکی از اتفاق‌های خوب در کوهدشت است.

او اضافه کرد: دو پروژۀ اصلی درمانی در کوهدشت شامل ستاد شبکه، درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

112 طرح بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مرکز جامع سلامت کوهدشت تا یک ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت، بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

او با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعلام کرد: این پروژه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است به 500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پروژۀ بیمارستان رازی کوهدشت هم‌اکنون فعال است و تلاش می‌کنیم که این پروژه را تا پایان 1404 به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • حس خوب حمایت
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد