Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:58:58 GMT

جنبش فتح: آمریکا به شکست معامله قرن اعتراف کند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۶۳۰۶

جنبش فتح: آمریکا به شکست معامله قرن اعتراف کند

جنبش فتح در واکنش به استعفای فرستاده ویژه کاخ سفید در امور خاورمیانه اعلام کرد: آمریکا به شکست معامله قرن اعتراف کند. ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، جنبش فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد که استعفای جیسون گرینبلات  فرستاده ویژه کاخ سفید در امور خاورمیانه به منزله پایان معامله قرن نیست اما اعتراف صریح این دولت مبنی بر وجود موانع بر سر راه اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش افزود: استعفای گرینبلات بیانگر این است که نمایندگان آمریکا دیگر امکان مواجهه با موانعی که بر سر راه واشنگتن و نقشه‌های آن وجود دارد ندارند.

در این بیانیه آمده است: وقت آن رسیده است که دولت آمریکا به شکست طرح معروفش مبنی بر معامله قرن اعتراف کند و از این تنگنایی که بنیامین نتانیاهو موجب آن شده است خارج شود.

جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور خاورمیانه که وظیفه پیشبرد طرح  به اصطلاح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» به وی محول شده، تنها چند هفته دیگر در این سمت حضور خواهد داشت و پس از آن جای خود را به «اوی برکویتز» از افراد مورد اعتماد «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ خواهد داد.

معامله قرن تا قبل از انتخابات اسرائیل رونمایی نمی‌شود

بر اساس گزارش پایگاه خبری اکسیوس، جیسون گرینبلات که امروز پنج‌شنبه استعفای خود را اعلام کرده و قرار است با خروج از کاخ سفید در بخش خصوصی آمریکا مشغول کار شود، تنها تا زمان رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن در سمت خود باقی خواهد ماند و پس از رونمایی از این طرح -که قرار است پس از انتخابات روز 17 سپتامبر (26 شهریور) رژیم صهیونیستی) از آن رونمایی شود- رسماً از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1115,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • پیش‌بینی استعفای «هرتزی هالوی» و دیگر مسئولان نظامی شکست ۷ اکتبر
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه