Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی امشب ۱۴ شهریور ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی گام سوم کاهش تعهدات هسته ای ایران پرداختند.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور شب گذشته بخشی از گام سوم را به طور کلی بیان کردند گفت: ایران در مقابل بدعهدی آمریکا و اروپا راهبرد کاهش تعهدات را در پیش گرفته است، تاکنون دو گام عملیاتی از سوی ایران برداشته شده است و وارد گام سوم شده ایم به‌طوری که در دو گام اول اروپایی‌ها تلاش کردند تا ایران را مجدداً به یک گفتگوی منتهی به توافق جدید نزدیک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: وقتی آمریکا برخلاف همه موازین بین المللی از برجام خارج شد اروپا مدعی بود که به تعهدات خود عمل می کند به طوری که یازده تعهد جدید را اعلام کردند اما متاسفانه تا به امروز هیچ اقدام عملی از سوی اروپا شاهد نبودیم.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی۷،۸ ماه وقت دیپلمات‌های کشور را گرفتند و گفتند که کانال مالی را ایجاد می کنند اما نهایتاً دستاوردی نداشتند گفت : پس از آن اینستکس را مطرح کردند باز هم وقت ما را گرفتند و گستره عملیات آن ها منتهی به غذا و دارو شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه انتظار می رفت تا گام سوم خیلی محکم تر برداشته شود افزود: آمر یکایی تصور می کنند که مسیری را که برای تحت فشار قرار دادن ایران در پیش گرفته اند درست است به طوری که آنها تصور می‌کنند ایران را از این طریق می‌توانند به توافق جدید برسانند، ترامپ ۶ قول را به مردم کشورش داده ، که یکی از آنها توافق جدید با ایران است، آمریکایی‌ها بر روند خودشان اصرار دارند و تن به پیشنهادات اروپایی ها نمی دهند البته اروپا در پشت پرده با آمریکا هماهنگ است.

او با اشاره به این که راهبرد آمریکایی ها غلط است و تا زمانی که به این راهبرد شان ادامه می دهند مشکل حل نخواهد شد عنوان کرد: آمریکا باید راهبردهای غلط خود را اصلاح کند لذا تا زمانی که راهبرد آنها فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران است هیچ مذاکره‌ای به نفع ملت ایران کشور و منافع ملی نخواهد بود.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه هیچ گفتگو ،ملاقات و مذاکره ای به نفع منافع کشور نیست ادامه داد: گفت و گو و مذاکره خسارت‌های بزرگی در پی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه امیدواریم نگاه دولت به برجام نگاهی راهبردی باشند گفت: دولت راهبردی به موضوع نگاه نمی کند و نگاه مقطعی به برجام دارد از دولت انتظار داریم عمیقتر و مناسب با عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران با موضوع برخورد کند.

او با اشاره به اینکه ما مواضع اروپایی ها را به صورت دقیق کنترل و بررسی کرده‌ایم افزود: اروپایی‌هامبنای بحث آمریکا را پذیرفتند که به برجام توافق قابل ادامه دادن نیست ،آنها می‌خواهند با پیشنهادات شان ما را از برجام به بیرون برای مذاکره بکشانند لذا اروپایی‌ها مبنای مباحث ترامپ را پذیرفته‌اند و بنا ندارند برجام را به این شکل ادامه دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه پیشنهادات اروپا برجامی نیست و روندی را آن‌ها طی می‌کنند که ما را به بیرون از برجام بکشانند گفت: ما یک بار با پنج به علاوه یک مذاکره کردیم، یک توافق کردیم و هیچ مذاکره‌ای در مورد موضوعات دیگر وجود ندارد، هیچ نوع مذاکره جدیدی نیست و هیچ نوع موضوع جدیدی نیست، برداشت اروپایی‌ها بر این است که جمهوری اسلامی ایران در تنگنا و فشار قرار دارد که شاید وارد مذاکره شود متاسفانه سیگنال‌هایی از داخل وجود دارد وقتی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در بیاناتشان می‌گویند ما برای منافع ملی کشور هر نوع مذاکره‌ای ممکن است انجام دهیم سبب بروز سیگنال‌هایی می‌شود اگرچه بعدا گفته‌های شان اصلاح و تصحیح شد.

خبر در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری گام سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا

باشگاه بارسلونا باید امیدوار باشد قهرمان جدید بوندس‌لیگا، از رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ اروپا باز بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا اگرچه در این فصل لالیگا دست از قهرمانی شسته، اما یکی از مهمترین اهدافش را که کسب سهمیه لیگ قهرمانان بوده، محقق کرده است. با این وجود برنامه‌های تیم ژاوی هرناندس برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان ممکن است دستخوش تغییراتی شود که دیگر به خودش و جایگاهی که در پایان فصل در جدول لالیگا خواهد داشت، وابسته نیست.

افزایش تعداد تیم‌ها در نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا از 26 به 32 تیم، سبب ایجاد تغییراتی در شیوه چیدمان تیم‌ها در مرحله گروهی شده است که براساس آن در حال حاضر بارسلونا در گلدان یک یعنی جزو سرگروه‌ها قرار دارد، اما ماندن کاتالان‌ها در این جایگاه قطعی نیست و نتایج بازی‌های باقیمانده از رقابت‌های اروپایی فصل جاری می‌تواند آن را تغییر دهد.

پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی

 

مهمترین و احتمالاً بدترین اتفاقی که ممکن است برای شاگردان ژاوی هرناندس رخ دهد، قهرمانی بایرلورکوزن در رقابت‌های لیگ اروپای فصل جاری است، اما نه فقط قهرمانی بلکه نباختن این تیم در 90 دقیقه معمول فینال لیگ اروپا نیز به ضرر بارسلونا تمام می‌شود. قهرمان جدید بوندس‌لیگا که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا رم را در ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در صورت یکسره کردن نماینده سری A در بازی برگشت و صعود به فینال، در رده‌بندی باشگاهی یوفا در فصل 24-2023 با بارسلونا برابر خواهد شد.

از این رو پیروزی یا حتی تساوی در 90 دقیقه فینال لیگ اروپا امتیازات، نماینده آلمان را افزایش می‌دهد و موجب سبقت گرفتن آن از بارسلونا و جابه‌جایی آن از جمع سرگروه‌ها به گلدان تیم‌های دوم خواهد شد که این اتفاق به طور بالقوه قرعه‌ای دشوارتر را پیش روی ژاوی و مردانش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا