Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی فرودگاه بین‌المللی بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرزند شهید و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی به نام سردار شهید محمود کاوه نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،  آیین نامگذاری فرودگاه بین‌المللی بیرجند به نام سردار شهید محمود کاوه امشب (14 شهریور) با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان استانی،  فرماندهان نظامی، خانواده شهدا و جانبازان و تنها فرزند فرمانده شهید محمود کاوه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« زهرا کاوه» تنها فرزند فرمانده شهید محمود کاوه در این آیین با ابراز خرسندی از همزمانی این نامگذاری با ایام شهادت امام حسین (ع) و به نام یکی از فرزندان مکتب عاشورا، گفت: امیدواریم که این اتفاق منشاء خیری برای مردم دارالمومنین خراسان جنوبی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا به این نام و نشان‌ها احتیاجی ندارند، گفت: این نظام و اصول اعتقادات ماست که با این نامگذاری‌ها محکم‌تر می‌شود و شهدا مظهر دیانت و آمارن گرایی بودند که هر چه بیشتر به آن می‌پردازیم در چشم و نظر ما زنده تر می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین حسرت‌های زندگی‌ام این است که محضر پدر را درک نکردم، ادامه داد: شهید کاوه دارای 2 ویژگی نبوغ نظامی و  فرمانده جنگ نرم بود و در رزم « اشداء علی الکفار» و در بزم دوستان« رحماء بینهم» بودند.

 

فرزند شهید کاوه تاکید کرد: پدر آنقدر در کردستان عزیز شد که خیلی از هموطنان کُرد ، به من مراجعه می کنند و می گویند که ما اسم فرزندمان را به یاد پدر شما کاوه گذاشته ایم.

 

وی افزود: امیدوارم همه از امثال شهید کاوه‌ها الگو بگیریم و این آب و خاک به دلیل قداستی که دارد از این گونه افراد پُر است که باید در امتداد مسیر شهدا حرکت کنیم.


 

«هادی سلامی» مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید، اظهار کرد: نامگذاری خیابان، کوچه ‌ها و یا فرودگاه به نام شهدا برای یادآوری این است که بدانیم آرامش و آسایش امروز را مدیون از خود گذشتگی شهدا هستیم.

 

وی بیان کرد: امروز دشمنان از نظام جمهوری اسلامی ایران می ترسند چرا که ایثارگری و فداکاری شهدا را دیده‌اند و باید یادمان باشد که برای امنیت و حفظ این نظام اسلامی بسیار هزینه دادیم.

 

سلامی با اشاره به اینکه از چند سال گذشته زیرساخت‌های فرودگاه بیرجند افزایش یافته، گفت: سیستم ناوبری، ارتباطی، دستگاه باند و پروازی ایجاد شده است و این ارتقاء باعث شده توفقی پیدا کنیم تا نام این فرودگاه به نام سردار شهید کاوه مزین شود.

 

«محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه سردار شهید کاوه در سن 22 سالگی فرمانده یکی از لشکرهای موثر (ویژه شهدا) در دفاع مقدس بود، بیان کرد: شهید کاوه از جمله سردارانی بود که دشمن برای سر او جایزه تعیین کرد اما هیچ گاه موفق نشدند.

 

 وی با اشاره به اینکه شهید کاوه در سن 25 سالگی در منطقه حاج عمران در کربلای 2 به شهادت رسید، ادامه داد: در مجموع 300 شهید از استان خراسان بزرگ در منطقه حاج عمران به شهادت رسیدند که حدو 34 شهید از منطقه خراسان جنوبی بودند.

 

شهید محمود کاوه در سال 1340 در مشهد مقدس، در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متولد شد. پدرش اصالتا از روستای بیهود شهرستان قاین در جنوب خراسان بود.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی شهید کاوه جزو اولین عناصر مومن و متهدی بود که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد پیوست و پس از گذراندن یک دوره آموزش شش ماهه چریکی، به آموزش نظامی برادران سپاه و بسیج پرداخت.

 

پس از آن برای حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی (ره) در یک ماموریت شش ماهه به تهران عزیمت کرد و با شروع جنگ تحمیلی، به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه‌های جنوب اعزام شد. وی در سن 22 سالگی به فرماندهی تیپ 155 ویژه شهدا در غرب کشور درآمد که بعدها به لشکر ارتقا یافت منصوب شد.

 

سردار محمود کاوه در 10 شهریور 1365 در منطقه عمومی حاج عمران بر روی قله 2519 حاج‌ عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره و درسن 25 سالگی به شهادت رسید.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم مسجد مجلس محرم کانون های مساجد رئیس قوه قضائیه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر سردار شهید محمود کاوه نامگذاری فرودگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت