Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، با وجود الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی در زمان سوخت‌گیری از 22 مردادماه سال جاری و همچنین محدود شدن حجم سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌ها به 30 لیتر در هر نوبت از ابتدای شهریورماه سال جاری، درحال حاضر کمتر از 10 درصد مردم از کارت سوخت شخصی خود موقع خرید بنزین استفاده می‌کنند.

شهرام رضایی معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص گفت: اگرچه مردم استقبال خوبی در زمینه ثبت نام کارت سوخت انجام داده‌اند، اما از آنجا که کماکان کارت جایگاه‌ها فعال است زیر 10 درصد از مردم از کارت شخصی استفاده می‌کنند که امیدواریم این عدد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های المثنی افزود: از ابتدای اجرای این طرح، حدود 3 میلیون و 600 هزار درخواست صدور کارت المثنی داشته‌ایم که از این عدد حدود 70 درصد آن تولید شده و مابقی کارت‌ها نیز نهایتا تا آخر مهر تولید می شود و به دست مردم خواهد رسید.

* فرآیند تولید کارت سوخت 2 هفته تا یک ماه زمان می برد

رضایی در زمینه زمان انتظار صدور کارت گفت: فرآیند تولید کارت سوخت المثنی در شرایط عادی، ​ 2 تا 3 هفته است، اما با این حجم درخواستی که امروز با آن مواجه ایم ممکن است این فرآیند به یک ماه نیز برسد.

معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها مرجع پیگیری کارت هوشمند سوخت را درگاه epolice.ir عنوان کرد و گفت: از مردم خواهش می‌کنیم برای پیگیری کارت سوخت خود به این سایت مراجعه کنند چرا که هنوز هم یک میلیون کارت در باجه‌های معطل پست داریم و متاسفانه کسانی که درخواست کارت المثنی داشته اند تا به امروز برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده اند.

* جایگاه داران حق ندارند هیچ مبلغی مازاد بر قیمت بنزین از مردم مطالبه کنند

رضایی درباره کارت جایگاه‌ها و تخلفاتی که اخیراً در زمینه ارائه این کارت‌ها به متقاضیان مشاهده شده نیز افزود: گزارش‌هایی داشتیم مبنی بر اینکه برخی از جایگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن کارت سوخت جایگاه‌ها به مردم مبالغی را درخواست کرده بودند به همین منظور اطلاعیه‌ای را صادر کرده و به مردم اعلام کرده ایم جایگاه داران حق ندارند هیچ مبلغی مازاد بر قیمت بنزین از مردم مطالبه کنند و اگر مردم مواردی را مشاهده کردند حتما با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند و مطمئن باشند بازرسان ما به این جایگاه‌ها مراجعه و با متخلفین احتمالی برخورد خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه برخی وب سایت‌ها اخیرا با ارسال پیام‌ها به مردم از آن‌ها می‌خواهند برای ثبت نام کارت سوخت و یا دریافت سهمیه بنزین ثبت نام کنند افزود: هم اکنون تنها راه صدور کارت المثنی مراجعه به دفتر خدمات مشترکین پلیس 10+ است و هیچ نیازی به بارگذاری اطلاعات مردم بر روی درگاه‌های اینترنتی نیست بنابراین از مردم می‌خواهیم اطلاعات خود را به ویژه شماره کارت بانکی خود را در اختیار هیچ درگاه اینترنتی قرار ندهند.

 رضایی اضافه کرد: البته تلاش می‌کنیم امکانی را فراهم کنیم تا متقاضیان بتوانند مراحل ثبت نام کارت سوخت المثنی خود را از طریق سامانه دولت همراه نیز انجام دهند، اما هنوز این امکان فراهم نشده و تا زمانی که سامانه دولت همراه راه اندازی نشود هیچ درگاه اینترنتی برای ثبت نام کارت سوخت وجود ندارد و متقاضیان صرفا باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.

معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه ارسال کارت هوشمند سوخت برخی از هموطنان به آدرس‌های دیگر و حتی شهر‌هایی به جز شهر محل سکونت مالک هم گفت: روش تولید کارت هوشمند سوخت این است که پس از صدور نیروی انتظامی آدرسی را که برای یک خودرو ثبت شده در اختیار ما قرار می‌دهد و این کارت‌ها به آدرس ثبت شده ارسال می‌شود بنابراین اگر برای خودرویی آدرس قدیمی مالک ثبت شده باشد کارت سوخت به صورت خودکار به آن آدرس ارسال می‌شود و اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده به این دلیل است که آدرس مالک تغییر کرده، اما این تغییر را به نیروی انتظامی اعلام نکرده است بنابراین از متقاضیان درخواست می‌کنیم هنگامی برای صدور کارت به دفاتر پلیس 10+ مراجعه می‌کنند در صورتی که آدرسشان تغییر یافته حتما این تغییر را اطلاع دهند.

معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: با این حال شرکت پلیس امکانی را فراهم کرده است که اگر افراد متقاضی باشند می‌تواند کارت سوخت آن‌ها را به آدرس جدیدشان مجددا ارسال کند.

* مقابله با قاچاق سوخت و اصلاح الگوی مصرف، نتیجه استفاده از کارت سوخت شخصی

رضایی اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی را در شناسایی و مقابله سوء استفاده از کارت‌های سوخت موثر دانست و گفت: در همین زمان اندکی که از اجرای طرح می‌گذرد کارت‌های مهاجر بسیاری که برای قاچاق سوخت مورد سوء استفاه قرار می‌گرفتند شناسایی و ابطال شده است و همین جا از مردم بابت همکاری شان در این زمینه تشکر می‌کنیم، زیرا استفاده از کارت سوخت شخصی هم در زمینه مقابله با قاچاق سوخت و هم در زمینه اصلاح الگوی مصرف موثر خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه در کمیته بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه، آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح شد که بر اساس آن جایگاه کرمانشاه ۹ پله بین استان‌های دیگر ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در اولین کمیته بهود فضای کسب و کار استان در سال ۱۴۰۳، با اشاره به بهبود ۹ پله‌ای جایگاه کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار، گفت: اینکه تنها با دو دهم درصد بهبود شاخص فضای کسب و کار، رتبه استان ۹ پله ارتقاء یافت، بیانگر رقابت تنگاتنگ بین استان‌ها در این خصوص است.

وی ادامه داد: این ارتقاء جایگاه استان زمانی باعث خوشنودی خواهد شد که ادامه‌دار باشد، نه اینکه در فصول آینده جایگاه فعلی را از دست بدهیم.

محمدی بر لزوم همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها برای بهبود شاخص فضای کسب و کار استان تاکید کرد تا بتوانیم جایگاه فعلی را باز هم ارتقاء دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از عواملی که به نظر می‌رسد به کمک بهبود فضای کسب و کار استان آمده را رونق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌ها در فصل پاییز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تامین مالی از بانک‌ها عامل بسیار مهمی در شاخص فضای کسب و کار استان است که چندان هم در اختیار ما نیست، گفت: متاسفانه کرمانشاه استانی کم درآمد است و این پایین بودن منابع بانک‌ها منجر به عدم توانایی در پرداخت تسهیلات می‌شود.

محمدی همچنین بر لزوم هزینه کرد حداقل ۵۰ درصدی منابع بانک‌های کرمانشاه، خصوصا بانک‌های خصوصی در داخل استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آرش میرانی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در این نشست که عصر دیروز(پنجم اردیبهشت) برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح کرد و با بیان اینکه شاخص فضای کسب و کار به صورت فصلی و سالانه توسط اتاق بازرگانی پایش می‌شود، گفت: در این پایش ۷۰ مولفه شامل ۴۲ مولفه آماری و ۲۸ مولفه پیمایشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی آخرین آمار منتشره شاخص فضای کسب و کار را مربوط به پاییز ۱۴۰۲ دانست که کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۹ در جایگاه یازدهم کشور به صورت مشترک با دو استان دیگر قرار گرفته و نسبت به میانگین کشور نیز وضعیت مساعدتری دارد.

میرانی از بهبود جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار نسبت به فصل قبل یعنی تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و عنوان کرد: در تابستان ۱۴۰۲ با عدد شاخص فضای کسب و کار ۶.۱۷ در جایگاه ۲۰ کشور قرار داشتیم و وضعیت کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری نامساعدتر بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق کرمانشاه غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و مقررات را سه عامل مهم مخل فضای کسب و کار در کرمانشاه در فصل پاییز ۱۴۰۲ عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس
  • (عکس) جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه